Direct naar de content
icon search white
Digitaal

Webinar iKwaliteit fase 2

Tijdens dit webinar ontdek je hoe fase 2 van iKwaliteit jouw gemeente nóg beter ondersteunt bij het verbeteren van de kwaliteit van de BRP. Waar fase 1 vooral gericht was op controles via de Bestands Controle Module (BCM), gaan we in fase 2 een stap verder. Lees snel verder en meld je aan!

Direct aanmelden voor deze sessie

  • 2 december
    13.30 - 14.30
    Online

Over iKwaliteit fase 2

Gemeenten ontvangen maandelijks de kwaliteitsmonitor van de RvIG, maar slechts een beperkt aantal medewerkers heeft toegang tot deze gegevens. Met iKwaliteit brengen we signaleringen direct naar iBurgerzaken, zodat meer mensen actief betrokken worden bij de BRP-kwaliteit. Dit leidt tot een breder draagvlak, sneller herstel van fouten en minder kwetsbaarheid binnen de organisatie. Dit geldt niet alleen voor fouten die de BCM constateert, maar ook voor andere fouten in de BRP. Vaak zijn deze fouten slechts voor een klein aantal personen zichtbaar, als ze al zichtbaar zijn.

In fase 2 voegen we extra controles toe die de BCM niet bevat, zoals signaleringen bij leeftijdsverschillen tussen ouder en kind of afwijkende schrijfwijzen van gegevens. Deze controles voeren we bovendien uit over de volledige BRP, waardoor de kwaliteit van gegevens op persoonslijsten verder stijgt of op een hoog niveau blijft.

Steeds meer gemeenten kiezen voor iKwaliteit. Zo zijn onder andere gemeente Noordwijk en Edam-Volendam al live en volgen er binnenkort nog ruim 30 gemeenten. Daarnaast zijn 6 kwartiermakers actief aan de slag met de module. Een van hen verwoordde het zo:

Heleen van Zelst, Functioneel applicatiebeheer Burgerzakenapplicaties bij gemeente Noordwijk

‘We hebben gekozen voor iKwaliteit omdat we niet altijd willen wachten op de BCM-run, maar fouten al eerder willen herstellen. De module biedt ons direct inzicht in verbeterpunten en helpt ons om proactief te sturen op kwaliteit. Een innovatieve stap die ons werk niet alleen efficiënter maakt, maar ook inhoudelijk versterkt. Naast de controles uit de BCM komen we via iKwaliteit ook achter fouten in andere registraties. Zo ontdekten we zelfs een fout die ontstaan was door een foutief geüpload brondocument.’

Tijdens het webinar komt dit aan bod

Onze Product Owner Tom Krijnen laat zien hoe fase 2 de kwaliteit van jouw BRP verder verbetert en geeft een inkijk in de toekomstige ontwikkelingen van iKwaliteit. Deze onderwerpen komen onder andere aan bod:

  • Extra controles die verder gaan dan de BCM, zoals signaleringen bij leeftijdsverschillen en schrijfwijzen van gegevens;
  • Een volledige controle tour over de BRP met deze aanvullende controles;
  • De mogelijkheid deze controles per PL of automatisch per gemuteerde PL en over gerelateerden te laten verlopen;
  • Kwartiermakergemeente aan het woord;
  • Ondersteuning bij de zelfevaluatie, zoals dossiervorming ENSIA en upload van steekproef-PL’en.

De doelgroep van dit webinar 

Dit webinar is geschikt voor de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het bijhouden van de Bestands Controle Module (BCM) en het herstellen van fouten op persoonslijsten.

Houd rekening met deze voorwaarden

  • Deelname is kosteloos.
  • Om het optimale uit dit webinar te halen, is jouw actieve aanwezigheid belangrijk. Daarom nemen we het webinar niet op.
  • Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met de link om via Microsoft Teams deel te nemen.

Neem gerust contact op

Heb je nog vragen over dit webinar? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl

Deel via:

‘Problemen oplossen en gemeenten verder helpen is wat ik het liefste doe.’

Tom Krijnen, Product Owner iBurgerzaken
Tom Krijnen.png