Direct naar de content
icon search white
Digitaal

iAcademy webinar verrijkende e-dienst: Aanvraag huwelijksbevoegdheid

Wil jij weten hoe jouw gemeente de digitale transformatie kan versnellen? Tijdens dit webinar ontdek je een van de nieuwste verrijkende e-diensten binnen iBurgerzaken, die we onlangs toevoegden aan het e-diensten portfolio: Aanvraag huwelijksbevoegdheid. Van inrichting en het burgerview tot de impact op inwoners en medewerkers. Ontdek hoe deze e-dienst bijdraagt aan onder andere een betere klantreis en procesoptimalisatie. Lees verder en schrijf je in voor het webinar. 

Direct aanmelden voor deze sessie

  • 16 december
    14.00 - 15.00
    Online

Over de nieuwe verrijkende e-diensten binnen iBurgerzaken

De Digital Decade is een Europees programma dat ervoor moet zorgen dat Europa klaar is om de digitale transformatie vorm te geven. In combinatie met de Single Digital Gateway (SDG) en de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) is het raadzaam om inwoners zo veel mogelijk diensten via het digitale kanaal aan te bieden. iBurgerzaken omvat vandaag de dag (januari 2025) daarom al 37 e-diensten. Dit maakt de inwoner blij, want de gebruiksvriendelijke e-diensten zorgen voor een verbeterde klantreis. Aan de medewerkerskant biedt het werken met e-diensten procesoptimalisatie, vanwege de integratie met iBurgerzaken. We zien dat gemeenten zelf nog webformulieren gebruiken voor bepaalde aanvragen. Daarom zijn 5 van de veelgebruikte webformulieren onlangs omgebouwd als e-diensten in iBurgerzaken om de stap vooruit te blijven zetten op het gebied van blije inwoners en medewerkers. Het gaat om de volgende verrijkende e-diensten: 1) E-dienst Melding Adresonderzoek, 2) E-dienst Correctieverzoek, 3) E-dienst Garantverklaring IND, 4) E-dienst Aanvraag Protocollering en 5) E-dienst: Aanvraag huwelijksbevoegdheid. 

Tijdens het webinar komt dit aan bod

De onderwerpen die zoal aan bod komen zijn:

  • E-dienst #5: Aanvraag huwelijksbevoegdheid 
  • Hoe de digitale aanvragen in iBurgerzaken binnenkomen;
  • De flow na binnenkomst in iBurgerzaken;
  • De privileges en inrichting.

De doelgroep van dit webinar

Het webinar is geschikt voor medewerkers van de burgerlijke stand. 

Houd rekening met deze voorwaarden

  • Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket? Dan kun je kosteloos deelnemen met nog één collega. Zonder pakket kost deelname €300 per persoon.
  • Om het optimale uit dit webinar te halen, is jouw actieve aanwezigheid belangrijk. Daarom nemen we het webinar niet op.
  • Na jouw inschrijving rekenen we op je komst. Wil je annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur van tevoren door een e-mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl.
  • Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met de link om via Microsoft Teams deel te nemen.

Neem gerust contact op

Heb je nog vragen over dit webinar? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl

Deel via: