Direct naar de content
icon search white
Digitaal

iAcademy webinar iBurgerzaken & WMEBV

Vanaf 1 januari 2026 treedt de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (WMEBV) in werking. Deze nieuwe wet heeft impact op gemeenten én op de afdeling Burgerzaken. Benieuwd wat dit voor jullie betekent, hoe iBurgerzaken hierin kan ondersteunen en wat je zelf nog moet regelen? Lees dan snel verder en meld je aan.

Direct aanmelden voor deze sessie

  • 24 november
    14.00 - 15.00
    Online

Over WMEBV

Met de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (WMEBV) krijgen inwoners en ondernemers het recht om officiële berichten, zoals aanvragen, digitaal te versturen naar gemeenten en andere overheidsorganisaties. Gemeenten hebben verschillende mogelijkheden om aan deze wet te voldoen. iBurgerzaken omvat vandaag de dag (juni 2025) daarom al 36 e-diensten. Dit maakt de inwoner blij, want de gebruiksvriendelijke e-diensten zorgen voor een verbeterde klantreis. Aan de medewerkerskant biedt het werken met e-diensten procesoptimalisatie, vanwege de integratie met iBurgerzaken. 

Tijdens het webinar komt dit aan bod

Tijdens dit webinar delen we informatie over de WMEBV en hoe je hier in iBurgerzaken mee kunt omgaan. Onderwerpen die aan bod komen:

  • Wat is de WMEBV;
  • Wat wordt ondervangen met alle e-diensten binnen iBurgerzaken;
  • Hoe richt je iBurgerzaken het beste in om zo goed mogelijk aan de wet te voldoen;
  • Wat moet of kan ik daarnaast zelf nog regelen om aan de wet te voldoen.

De doelgroep van dit webinar

Dit webinar is geschikt voor teamleiders, beleidsmedewerkers en functioneel applicatiebeheerders van de afdeling burgerzaken.

Houd rekening met deze voorwaarden

  • Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket? Dan kun je kosteloos deelnemen met nog één collega. Zonder pakket kost deelname €300 per persoon.
  • Om het optimale uit dit webinar te halen, is jouw actieve aanwezigheid belangrijk. Daarom nemen we het webinar niet op.
  • Na jouw inschrijving rekenen we op je komst. Wil je annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur van tevoren door een e-mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl.
  • Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met de link om via Microsoft Teams deel te nemen.

Neem gerust contact op

Heb je nog vragen over dit webinar? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl

Deel via: