Direct naar de content
icon search white
Digitaal

iAcademy webinar iBegraafplaats

Maakt jouw gemeente gebruik van de app iBegraafplaats en zouden jullie hier een verdiepingsslag in willen maken? Of ben je gewoon benieuwd naar de mogelijkheden binnen de app? In dit webinar laten we zien wat er mogelijk is en welke e-diensten er bij de app horen. Ook krijg je tijdens dit webinar praktijkverhalen vanuit gemeente Nunspeet te horen. Lees verder en meld je aan!

Direct aanmelden voor deze sessie

  • 11 november
    11.00 - 12.00
    Online

Over iBegraafplaats

iBegraafplaats is de app voor het beheren van begraafplaatsen en crematoria. Het biedt snel een actueel, goed sluitend en digitaal overzicht van de begraafplaatsadministratie, van aangifte van overlijden tot en met facturatie, volledig procesgestuurd. Dankzij de integratie met iOverlijden kan een uitvaartverzorger direct het proces voor begraven starten vanuit de e-dienst Aangifte overlijden. Door de koppeling met de BRP worden altijd de juiste gegevens opgehaald van zowel de overledene als de rechthebbenden. Uitvaartverzorgers kunnen het proces eenvoudig starten via internet en smartphone, zonder tussenkomst van de gemeente. Dat betekent dat de aangifte ook ’s avonds of in het weekend gedaan kan worden. Zo is er geen afhankelijkheid van openingstijden en kan de datum van de uitvaart direct worden gereserveerd. De app ontzorgt de gemeente in de administratie rondom begraafplaatsen en valt onder de paraplu van iBurgerzaken. Daardoor wordt meegelift op bestaande koppelingen en is integratie met iOverlijden eenvoudig, allemaal binnen de gebruiksvriendelijke omgeving en herkenbare look and feel van iBurgerzaken.

Tijdens het webinar komt dit aan bod

In dit webinar vertellen we je over de basisfunctionaliteiten van iBegraafplaats. Daarnaast laten we de bijbehorende e-diensten zien voor de uitvaartondernemer én nemen we je mee in een efficiënte inrichting samen met gemeente Nunspeet. Als laatste geven we je nog een inkijkje in de ontwikkeling van iBegraafplaats. Onderwerpen die onder andere aan bod komen:

  • Begraven
  • Aanvraag vergunning gedenkteken
  • Verlengen/Afstand Graf
  • Bijhouden rechthebbende
  • Onderhouden begraafplaatsen
  • De laatste ontwikkelingen in het proces

De doelgroep van dit webinar

Het webinar is bedoeld voor de beheerders van de begraafplaatsadministratie van de gemeente en iedereen die daar mee te maken heeft. Ook als de begraafplaatsadministratie niet bij afdeling Burgerzaken belegd is. Stuur de link om in te schrijven daarom ook vooral door als dit het geval is.

Houd rekening met deze voorwaarden

  • Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket? Dan kun je kosteloos deelnemen met nog één collega. Zonder pakket kost deelname €300 per persoon.
  • Om het optimale uit dit webinar te halen, is jouw actieve aanwezigheid belangrijk. Daarom nemen we het webinar niet op.
  • Na jouw inschrijving rekenen we op je komst. Wil je annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur van tevoren door een e-mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl.
  • Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met de link om via Microsoft Teams deel te nemen.

Neem gerust contact op

Heb je nog vragen over dit webinar? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl

Deel via: