Dit zijn de startdata voor Q3 en Q4 2025
Iedere maand gaat dit programma opnieuw van start, zo zit er altijd een startdatum tussen die bij jou past. Geef je keuze door via het inschrijfformulier door hierboven op de aanmeldbutton te klikken.
- Juli: 4, 11, 18 juli 2025
- Augustus: 1, 8, 15 augustus 2025
- September: 5, 12, 19 september 2025
- Oktober: 3, 10, 17 oktober 2025
- November: 7, 14, 21 november 2025
- December: 5, 12, 19 december 2025
Maak kennis met dit nieuwe programma
Heb je binnen jouw team een nieuwe medewerker die voor het eerst met iBurgerzaken gaat werken? Of ben je zelf die nieuwe collega? Dan weet je hoe veel er in de eerste weken op je afkomt. Naast het kennismaken met de organisatie, moet ook de werking van de afdeling én de applicaties worden uitgelegd. Eén daarvan is iBurgerzaken. Wij – als makers van de applicatie – nemen die uitleg graag voor onze rekening. Zo maken we het inwerktraject een stuk lichter en blijft er bij jullie meer tijd over voor andere belangrijke zaken. Vanuit die gedachte is dit onboardingprogramma ontstaan. Onze consultant Steffen, vaste host van het programma, vertelt je in de vlog hieronder meer over deze nieuwe toevoeging aan iAcademy:
Dit komt zoal aan bod
Tijdens dit onboardingprogramma neemt Steffen je stap voor stap mee in het werken met iBurgerzaken in combinatie met de achterliggende systemen zoals de BRP en de persoonslijst. Het programma bestaat uit drie verplichte webinars van 1,5 uur, verspreid over één maand. Elke sessie biedt veel ruimte voor interactie en praktische tips & tricks die het dagelijks werk een stuk makkelijker maken. Zie het als een vliegende start binnen je nieuwe rol! Dit kun je verwachten:
- Webinar 1: Kennismaking met iBurgerzaken. We lopen samen alle knoppen en functionaliteiten door, zodat je snel je weg vindt in de applicatie.
- Webinar 2: Verdieping in de BRP en de persoonslijst. Je leert hoe een persoonslijst is opgebouwd en hoe je deze kunt raadplegen. Ook besteden we aandacht aan logging en protocollering.
- Webinar 3: Zie het als een 'terugkomdag'. Hier gaan we de diepte in. Je kunt al je verzamelde vragen stellen en we behandelen onderwerpen als archivering, berichtenverkeer (RAAS, RDW), en het opstellen van documenten zoals aktes en brieven.
Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere:
- Werklijsten en het gebruik van de signaaldatum
- Raadplegen van personen en adressen
- Opbouw en categorieën binnen een persoonslijst
- Logging en protocollering
- Archivering: hoe werkt het en waarom is het belangrijk?
- Inhoudelijke processen en de verschillende stappen daarin
- Externe koppelingen van iBurgerzaken (RAAS, RDW, berichtenverkeer)
- Documentgeneratie: aktes, kennisgevingen en brieven
- De rol van PinkRoccade als leverancier
De doelgroep van dit onboardingsprogramma
Dit programma is bedoeld voor nieuwe medewerkers van de Burgerzakenafdeling die met iBurgerzaken gaan werken en de applicatie nog niet kennen. Idealiter volg je het onboardingsprogramma in de eerste maand van je nieuwe baan/rol. Werk je al een tijdje met iBurgerzaken en wil je je geheugen opfrissen? Dan is het opfris webinar meer geschikt. Deze vindt plaats op 1 september of 18 december. Werk je al langer bij de afdeling burgerzaken, kies dan voor het webinar iBurgerzaken voor gevorderden op 16 september of 18 november.
Houd rekening met deze voorwaarden
- Je ontvangt een digitaal certificaat als bewijs van deelname als je alle 3 de webinars doorloopt.
- Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket? Dan kun je kosteloos deelnemen. Zonder pakket kost deelname €600 per persoon.
- Dit programma is nieuw binnen iAcademy, daarom kan de vorm of inhoud de komende tijd nog wat wijzigen om nog beter te laten aansluiten op de praktijkervaringen. We houden je op de hoogte van eventuele wijzigingen.
- Om het optimale uit dit onboardingsprogramma te halen, is jouw actieve aanwezigheid belangrijk. Daarom nemen we de webinars niet op.
- Na jouw inschrijving rekenen we op je komst. Wil je annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur van tevoren door een e-mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl.
- Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met de links om via Microsoft Teams deel te nemen.
Neem gerust contact op
Heb je nog vragen over dit onboardingsprogramma? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl