Direct naar de content
icon search white
3 juni 2016 - Persberichten

Maassluis, Vlaardingen en Schiedam gaan voor kortere wachttijden uitkeringsgerechtigden

Het regionaal participatiebedrijf Stroomopwaarts MVS werkt voortaan met CiVision Samenlevingszaken van PinkRoccade Local Government om aanvragen voor inkomensondersteuning te verwerken. Het nieuwe systeem realiseert een efficiëntere verwerking en afhandeling van uitkeringsaanvragen, toeslagen en regelingen voor inwoners van de gemeenten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam.

In Stroomopwaarts MVS zijn de afdelingen Werk en Inkomen en de Werkleerbedrijven van de gemeenten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam samengevoegd. Desiree Curfs, directeur Stroomopwaarts MVS. ‘Met de livegang van CiVision Samenlevingszaken beschikken we nu over één overkoepelende oplossing, die de samenwerking tussen de afzonderlijke afdelingen Werk en Inkomen faciliteert en de werkprocessen voor iedere ambtenaar een stuk efficiënter maakt. CiVision Samenlevingszaken biedt ons daarnaast de mogelijkheid om in de toekomst burgers zelf een uitkering of toeslag te laten aanvragen via online selfservice. Daarmee zouden de wachttijden nog korter kunnen worden.’

Groot draagvlak door co-creatie

De inrichting van CiVision Samenlevingszaken is in co-creatie met de medewerkers van Stroomopwaarts MVS bepaald. Patrice van Geffen, managing director Samenlevingszaken bij PinkRoccade Local Government: ‘Als je oude werkprocessen simpelweg samenvoegt, leidt dat in de regel niet tot algehele acceptatie van de nieuwe werkwijze die daaruit ontstaat. Het co-creatietraject bij Stroomopwaarts MVS bewijst dat je door samen in te richten een groot draagvlak voor nieuwe oplossingen kunt creëren. Dankzij onze trainingen tijdens het implementatieproces konden alle medewerkers bij de livegang ook meteen met het systeem aan de slag.’

Over Stroomopwaarts MVS

In het regionaal participatiebedrijf Stroomopwaarts MVS bundelen de afdelingen Werk en Inkomen en de Werkleerbedrijven van Maassluis, Vlaardingen en Schiedam hun krachten, ervaring en kennis. Eigen kracht en deelname aan de samenleving staan voorop bij de hulp aan inwoners, die (tijdelijk) niet in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Stroomopwaarts helpt mensen hun weg te vinden naar werk. En, wie dat nodig heeft, wordt door Stroomopwaarts gesteund met inkomen en zorg. Ondernemers kunnen bij Stroomopwaarts terecht om handen en voeten te geven aan maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Deel via: