Direct naar de content
icon search white
13 augustus 2020 - Blogs

Thuiswerken: tijdelijk of toch de nieuwe realiteit?

Sinds het uitbreken van de Corona-crisis is thuiswerken het nieuwe normaal. Als leidinggevende van ons servicesteam betekent dat een andere manier van aansturen, of toch niet? Onlangs sprak ik tijdens ons teamuitje mijn team toe hoe ik die 1e weken ervaren heb.

Het gevoel om alles naar achter te schuiven

De maatregelen werd in de 1e weken van maart aangekondigd. Ik had toen het sterke gevoel om alles maar naar achter te schuiven. "Dat pakken we later op” en “Dat komt nog wel een keer" waren kreten die ik vaak gebruikte. Misschien kwam dit door de ontstane piek van de extra werkzaamheden voor de uitvoering van de Tozo-regeling bij onze klanten. Of had ik nog steeds de hoop dat we na enkele weken thuiswerken, weer de auto instapten om naar klanten te gaan. Of de hoop gesprekken op kantoor te hebben met mijn team. Dat laatste bleek met name het geval.

Het moment dat alle werkzaamheden bij klanten gewoon doorgingen

Tijdens 1 van onze wekelijke stand-ups bespraken we het effect van de genomen maatregelen. Samen kwamen we tot een belangrijke conclusie. Alle werkzaamheden lopen gewoon door alsof er niks was veranderd. Uiteraard met de nodige aanpassingen, digitaal en op afstand van elkaar, maar zeker niet minder onpersoonlijk.

Onze consultants werken vanuit huis voor en met de klant

Ze hebben korte lijntjes. Ze starten en eindigen de dag digitaal met elkaar. De reistijd valt voor ze weg. Ze krijgen meer de mogelijkheid om te focussen en elkaar makkelijker te adviseren. Hierdoor zijn ze in sommige gevallen zelfs effectiever en efficiënter in hun dagelijkse werk. En dit gaat heel gemakkelijk! Ook onze projectleiders zien de voordelen. Zij starten projecten en ronden deze af via teammeetings met betrokkenen uit alle hoeken in Nederland. We trainen nieuwe gebruikers op afstand in het gebruik van onze software.

Deze manier van werken en aansturen heeft ook een keerzijde

Die kennen we allemaal wel en daar houden we zeker rekening mee. Het feit is echter dat de manier waarop we altijd ons werk deden is veranderd. Hoe we het nu doen leidt tot een nieuwe realiteit. Uitstellen heeft geen zin meer... We gaan ervoor!

Namens team Services

Team Services 2020.jpg
Team Services
Deel via:

‘Met de juiste dienstverlening proberen we klanten optimaal met onze applicaties te laten werken!’

Ronald van Dokkum, Operationeel directeur
Ronald van Dokkum - PinkRoccade Samenlevingszaken