Direct naar de content
icon search white
27 september 2019 - Blogs

Goed voorbeeld doet goed volgen

Kennis en kennisdeling zijn abstracte begrippen en daardoor moeilijk meetbaar. Managers zien dan ook vaak alleen de gevolgen van een gebrek aan kennisdeling: lage productie, onveilige werkomstandigheden, toegenomen kosten, verlies aan klanten en ervaren professionals. Terwijl ze deze symptomen bestrijden, kunnen ze beter het probleem bij de bron aanpakken: zorgen voor een omgeving waarin kennis makkelijk gedeeld wordt, want 2 weten meer dan 1, laat staan 170! Vandaar nogmaals mijn oproep om naar #GPSC19 te komen. En alvast de tip om onze website in de gaten te houden want daar verschijnen binnenkort tientallen Best practices…

Ga gluren bij de buren

In dit jubileumjaar delen PinkRoccade Publiekszaken en de gebruikers van iBurgerzaken tientallen best practices van de afgelopen 5 jaar. Waarom? We willen samen burgers, bedrijven, instellingen én medewerkers bij gemeenten in hun kracht zetten en daarmee de gemeentelijke dienstverlening verder verbeteren. Het is algemeen bekend dat het delen van best practices bij uitstek hele waardevolle mogelijkheden biedt aan anderen. Eén van de misschien wel meest waardevolle tips is: Ga gluren bij de buren!

Waarom dat gluren bij de buren werkt? Goed voorbeeld doet nou eenmaal goed volgen! Kijken naar hoe collega’s of andere gemeenten (burgerzaken)apps gebruiken of processen uitvoeren kan inspireren. Het observeren van praktijkvoorbeelden brengt meestal ‘iets’ teweeg. Dat ‘iets’ loopt uiteen van het opdoen van inspiratie tot grondige wijzigingen in de praktijk. Deze diversiteit in reacties hangt onder meer samen met de kwaliteit en de herkenning van de getoonde praktijkvoorbeelden. Dat zien we terug in onze iService-dagen, tijdens onze workshops (binnenkort #LSG19) en tijdens onze congressen (binnenkort #GPSC19).

Heden, verleden en toekomst komen samen

En dan te bedenken dat ‘Gluren bij de buren’ slechts één van de vele best practices uit 5 jaar iBurgerzaken is! Ja oké het is wel een hele bijzondere want hij raakt alle 5 de hoofdthema’s die we onderscheiden: co-creatie, selfservice, procesoptimalisatie, communicatie en aansturing. En toch zullen er op onze website en op vrijdag 22 november tijdens het Grote Publiekszaken Selfservicecongres (#GPSC19) meer vergelijkbare, bijzondere praktijkverhalen de revue passeren! En dan ook nog eens vanuit verschillende doelgroepen: medewerkers, managers, bestuurders, ICT én communicatie.

Tijdens #GPSC19 combineren we overigens overduidelijk het verleden met het heden en de toekomst: We blikken samen terug op de afgelopen 5 jaar en delen diverse best practices (verleden). We vieren samen het 5-jarig jubileum van iBurgerzaken (heden). En we kijken samen met futuroloog Peter van der Wel vooruit (toekomst).

De aanmeldingen gaan hard; de teller staat al op meer dan 170 deelnemers! Waaronder veel managers uit het vakgebied Dienstverlening en Publiekszaken. Dat maakt #GPSC19 extra waardevol voor je. Wil jij zeker zijn van deelname? Meld je dan vandaag nog aan op www.gpsc19.nl.

Deel via:

‘Via tevreden klanten naar tevreden burgers en bedrijven over de gemeentelijke dienstverlening.’

Tjerk Venrooy, Directeur Publiekszaken
Tjerk Venrooy

Ik help je graag verder

+31 (0)6 2952 7176