Het zou fijn zijn om voor ieder proces over een standaard testprofiel te beschikken zodat de gemeente snel en gemakkelijk documenten kan testen.
Gemeenten lopen tegen de situatie aan dan men in een afgesloten dossier een document nog wil aanpassen. In principe doe je geen wijzigingen meer op gesloten dossiers maar soms is dit nog nodig. Dus de wens van de gemeente is om in een afgesloten dossier een document nog aan te kunnen passen. Let wel op dat bewerkte documenten icm met een zaaksysteem NIET naar een zaaksysteem worden opgestuurd.
Het maken van een testprofiel is een omvangrijke klus. Binnen deze story gaan we een mogelijkheid maken om testprofielen te importeren/exporteren zodat we hier ook een basisset voor kunnen uitleveren en dat gemeenten hun eigen set kunnen uitwisselen met elkaar.
Nu worden altijd alle leverancierstemplates of alle eigen templates geëxporteerd. Binnen deze story moet het mogelijk worden om hier zelf meer keuzes in te kunnen maken.
Binnen een zaak zou een knop moeten komen om het profiel om te zetten naar een iDocumentcreatie testprofiel. Na klikken op de knop kun je er een naam aangeven en opslaan.
Als gemeente wil je zelf een taal kunnen toevoegen om zo op variabele niveau te kunnen aangeven naar welke taal een specifieke variabele vertaald moet worden, zoals dit nu kan voor Fries, alleen dan met de optie om er zelf aan toe te voegen.
In iDocumentcreatie bestaat functionaliteit voor 'Naam opgemaakt' bij NatuurlijkPersoon. Deze functionaliteit moet ook bij 'Adres opgemaakt' komen. Je merkt dat het gebruik nu van 'Straatnaam' en 'Opgemaakte straatnaam' en 'Adres' etc. verwarring oplevert. Daarom graag deze implementatie voor adres. Toon voorbeelden net als bij naam opgemaakt en hover eroverheen om te zien wat erin zit.
Soms is het niet duidelijk wat nou de waarde van een variabele is. Het zou handig zijn om dit te kunnen zien met een voorbeeld. Bijvoorbeeld: Straatnaam = Dorpsstraat Opgemaakte Straatnaam = Dorpsstraat 11a 1
Het moet mogelijk zijn om herbruikbare blokken of templates te kopiëren. Zodat klanten gemakkelijk dezelfde soorten blokken/documenten na kunnen maken maar daar kleine tekstuele aanpassingen in kunnen doen.
Bij het maken van de documenten zijn we er tegenaan gelopen dat de variabele 'Woonplaats' geen rekening hield met een buitenlands woonplaats. Deze werd dus bij een RNI persoon nooit gevuld. Er is een nieuwe variabele gemaakt 'Woonplaats_DPS' -> 'Woonplaats in Nederland of buitenland' en toegepast in het 1b_kan document. Deze variabele moet eigenlijk voor alle andere 'Woonplaats' attributen vervangen worden.
Als variabele graag toevoegen “datum inklaren”. Als deze variabele vervolgens ook met technische conditie ingebouwd kan worden kan daarmee ook de uiterste afhaaldatum automatisch worden gevuld.
Je kan wel sorteren op proces, maar niet op categorie (bijvoorbeeld voor natuurlijk persoon) bij herbruikbare blokken.
Documenten van iDocumentcreatie kunnen ten alle tijden worden uitgeleverd. Om helder te krijgen of de klant wel de laatste versie gebruikt moet het versienummer van de documenten release zichtbaar worden in de applicatie.
Als je een conditie aan het schrijven bent, weet je nu niet welke mogelijke waardes de variabele kan bevatten als dit een beperkte set is.
In internationale documenten wil ik de buitenlandse taal standaard met een kleiner font, net zoals in kofax (bijvoorbeeld 2a_las)
Voor het kunnen toepassen van meer lettertypen is het gebruik van kolombreedte een belangrijk aandachtspunt.
Ambtenaar van de burgerlijke stand opnemen in handtekeningenblok voor overlijdensdocumenten
De tekst bij een email: Dit is een automatisch gegenereerde antwoordbevestiging (antwoorden is niet mogelijk). Kan in Helmond achterwege blijven. Dit is omdat wij niet meer het emailadres noreply gebruiken, maar gemeente@helmond.nl. Dus in Helmond mag een ontvangen wel antwoorden op de ontvangen e-mail. Wens is dit zo aan te passen dat dit voor ons regelen is -> herbruikbaar blok van maken, dan kan iedere gemeente deze keuze maken.
Bij de internationale uittreksels zouden wij graag zien dat tussen de “echte” data een streepje staat.
Uittreksel BRP met historische adressen. Het komt met enige regelmaat voor dat een persoon meerdere adressen heeft gehad. Bij 6 adressen gaat het document al naar 2 pagina's. Dat is zeer lastig (meerdere pagina's).
Als ambtenaar wil ik een datum kunnen berekenen en kunnen invullen op de documenten. Zodat de tekst over 3 maanden of binnen 2 weken verduidelijkt kunnen worden voor de burger met een exacte datum erin.
De mogelijkheid om een overzicht van alle herbruikbare blokken te exporteren. Dit overzicht is vervolgens te openen als een Excel-document. Tevens zie je in het overzicht bij welke document templates deze herbruikbare blokken worden gebruikt.
Het verzoek is om de initialen van de medewerker toe te voegen als te kiezen variabele. De naam van de medewerker blijft op deze manier onbekend als er zich vervelende situaties voordoen tussen de medewerker en de burger.
Niet alle opmaak die aan een document meegegeven wordt, wordt overgenomen in een e-mail. Denk bijvoorbeeld aan randen rondom een tabel.
Soms wil je als gemeente zelf een BAR/QR code op documenten kunnen zetten. Het moet daarom mogelijk zijn een bepaalde tekst te selecteren en daarvan een Bar/QR code te maken.
Graag uitbreiden met de volgende mogelijkheden: - Eerste voornaam en overige voorletters met punten bij voorletters - Eerste voornaam en overige voorletters zonder punten bij voorletters - Voorletters + geslachtsnaam exclusief naamgebruik - Voorletters + geslachtsnaam inclusief naamgebruik
Bij het importeren/exporteren van documenten wordt nu de paginaconfiguratie niet meegenomen. Het zou handig zijn om het mogelijk te maken om pagina configuraties mee te nemen in de export/import.
iDocumentcreatie kent de mogelijkheden 'heer of mevrouw', 'de heer of mevrouw'. Het moet ook mogelijk zijn om 'meneer of mevrouw' te gebruiken.