Bij het opvoeren van oude graf/begrafenisgegevens weten we heel vaak niet alle datums exact. Hiervoor is het nodig om een incomplete datum in te kunnen vullen. Een fictieve datum is hierbij geen goede optie. Voorbeeld: 00-06-1956 of 00-00-0000 in het geval van de onbekende soldaat/drenkeling. Het kan ook voorkomen dat de begraafdatum niet meer bekend is bij de gemeente, ook in dit geval zou een ongeldige waarde van toepassing zijn
Als ambtenaar wil ik de afmetingen (LxBxH) in 'Aanvraag vergunning gedenkteken' kunnen registreren en valideren met maximale afmetingen van een graftype. Zo nodig kan ik deze bijwerken in de grafadministratie bij afronden zaak.
Er ontbreken een aantal velden in de stamtabel Uitvaartondernemer: Adres (Straat, huisnummer, huisletter, postcode, plaats) en Vestigingsnummer (dit bij nevenvestigingen van grote bedrijven). Deze velden maken we dan optioneel zodat de gemeente zelf kan bepalen om ze wel of niet te vullen.
De informatie in het zaaksysteem is niet toereikend. Hier staat nu bijvoorbeeld enkel 'Verlengen/AfstandGraf', dat zou moeten zijn 'Verlengen/AfstandGraf - Naam van de overledene / BSN / grafnummer'. Hetzelfde geldt ook voor zaaktypes Begraven en Aanvraag vergunning gedenkteken. Deze informatie verloopt via de StUF koppeling.
Een veld bij 'Lagen' om in te kunnen vullen op welke datum een graf geruimd is. Nu kun je wel bij 'Type' aangeven dat het 'Geruimd' is, de datum is echter enkel zichtbaar bij 'Grafgeschiedenis'. Rory: Kan je deze niet beter door TE laten zetten? Als de grafgeschiedenis moet kloppen moet je op de dag van ruiming op deze knop drukken. Als je zelf in laat vullen gaan deze afwijken en de ambtenaar kan het ook nog eens vergeten.
De locatie van graven registreren en op kaart 'intekenen', zodanig dat een grafische weergave van begraafplaatsen wordt ondersteund. Ook meerlaags in geval van bijvoorbeeld familiegraven en inzichtelijkheid van beschikbare graven.
Een urn mag bijgezet worden naast de kist op één en dezelfde graflaag. Dit wil je administratief ook juist verwerken in iBegraafplaats, terwijl op dit moment slechts één persoon per graflaag is toegestaan.
In de export van de uitvaartagenda, komen de gegevens naar boven wanneer de uitvaart plaats vindt, waar de uitvaart is, wie de uitvaartondernemer is, wat het grafnummer is maar niet wie er begraven wordt. Dat zou wel praktisch zijn.
Graven die bij elkaar horen wil je koppelen met dezelfde (unieke) waarde. Denk bijv. aan een dubbelgraf of een leger van meerdere graven. Door de koppeling worden mutaties bij één van deze graven automatisch ook doorgevoerd bij de andere gekoppelde graven.
Als gemeente wil je een overzicht hebben van graven die geruimd zijn. De overledenen worden verplaatst naar een verzamelgraf, maar je wil graag nog wel weten wie waar heeft gelegen. In de grafgeschiedenis zie je dat een graf is geruimd en wie daarin heeft gelegen, het zijn echter geen waarden waar opgezocht kan worden.
In de begraafplaats database kan een rechthebbende en een belanghebbende worden opgeslagen. Als dezelfde persoon voor meerdere graven een rechthebbende is, wordt er per graf een entry aangemaakt. De gebruikers willen graag als het debiteurnummer wijzigt, deze gewijzigd in alle graven. Hiervoor moet de contact entry dus worden opgehaald als er een andere contact wordt gezocht.
Als ambtenaar wil ik bij het invoeren van een rechthebbende geboortedatum en -plaats niet verplicht hebben.
Een mogelijkheid om een rechthebbende met een link op de website een verzoek tot verlenging of weigering van de grafrechten in te laten vullen.
De informatie in het zaaksysteem is niet toereikend. Hier staat nu bijvoorbeeld enkel 'Verlengen/AfstandGraf', dat zou moeten zijn 'Verlengen/AfstandGraf - Naam van de overledene / BSN / grafnummer'. Hetzelfde geldt ook voor zaaktypes Begraven en Aanvraag vergunning gedenkteken. Deze informatie verloopt via de StUF koppeling.
Als ambtenaar wil ik graven kunnen reserveren