Direct naar de content
icon search white
Nieuw ERP-systeem provincie Utrecht voor effectievere en goedkopere bedrijfsvoering

Van diverse systemen voor de bedrijfsvoering naar één oplossing voor morgen

Utrecht.jpg
Diverse systemen naar 1 oplossing voor morgen
Minimale vereiste 70% Dekking
Overheadkosten ↓ omlaag met goede systemen

Het ERP-systeem helpt Provincie Utrecht om de interne werkprocessen - onder andere Financiën, In- en Verkoop, Personeelszaken en Facilitaire Diensten - vanuit één informatiesysteem te ondersteunen.

Naar ERP-systeem

Huidige situatie

In de huidige situatie leidt het werken met verschillende applicaties tot dubbele registraties, een overdaad aan interfaces en complexe beheerprocessen. Naast kostenbesparingen door efficiëntere inrichting van die processen, leidt een integrale duiding en opslag van gegevens tot een betere informatievoorziening. Begin 2015 is gestart met de proof of concept van het ERP-systeem. De implementatie heeft de provincie in eigen beheer uitgevoerd in samenwerking met PinkRoccade Local Government. MyBrand neemt als SAP-dienstverlener en -kennispartner de volledige hosting en het technisch beheer van het SAP-landschap van de provincie voor haar rekening.

Binnen de gestelde vraag is de Provincie Utrecht per 1 januari 2016 operationeel gegaan met de invoering van het eerste gedeelte; Finance & Projecten en In- en Verkoop.

Resultaat

Samenwerking

Eddo Verdoner, Programmamanager ERP bij Provincie Utrecht

‘“De samenwerking met PinkRoccade Local Government en myBrand verliep goed. Door de korte lijnen en resultaatgerichte opstelling konden we snel tot de beslispunten komen. De implementatie verliep daardoor soepel binnen tijd en geld. ”’

 

Deel via:

Wil je meer weten?

In de volledige klantcase gaan we in op het proces, de samenwerking en de oplossing.

De volledige klantcase bekijken?

Download document (1MB)