Direct naar de content
icon search white
Evenementen

Het Grote Publiekszaken Selfservice Congres

Meer dan de helft van alle contacten tussen burger en overheid vindt al digitaal plaats. Steeds meer burgers - en bedrijven! - zijn daar bovendien tevreden over en willen meer zaken met de overheid digitaal af kunnen handelen. De overheid, dat is voor hen in de eerste plaats de gemeente. Een geboorteaangifte, een huwelijksvoltrekking aanvragen, een rijbewijs verlengen: producten en diensten van Publiekszaken lenen zich perfect voor selfservice.

Direct aanmelden voor dit evenement

Selfservice voor en door klanten

Selfservice biedt de klant gemak én de gemeente een efficiencyslag! Op weg naar 100% selfservice kom je als gemeentebestuurder of directeur flink wat uitdagingen tegen...

Tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres (#GPSC17) gaan we met die uitdagingen aan de slag. Want je kunt leren door boeken te lezen of opleidingen te volgen. Maar volgens ons leer je het meeste door bij anderen af te kijken. En dat hoeft niet stiekem, zoals vroeger in de schoolbankjes, doe het gewoon in het openbaar.

Programma vrijdag 17 november

Wij zorgen voor boeiende sprekers en flink wat discussie! Maar misschien steek je nog wel het meeste op van jouw collega’s. Daarom is er flink wat tijd en ruimte gereserveerd om te netwerken in deze zeer bijzondere omgeving. En natuurlijk zorgen we dat het de inwendige mens aan niets ontbreekt.

  • 10.00 - 10.30 | Ontvangst bij Congreslocatie Veerkracht (nabij Apeldoorn)
  • 10.30 - 11.00 | Opening door dagvoorzitter Marcel Thaens en Nathan Ducastel
  • 11.00 - 12.00 | Keynote (plenair): een bijzondere kijk op onze ambities
  • 12.00 - 13.00 | Netwerklunch
  • 13.00 - 14.30 | Rond-de-tafelgesprek met gemeentebestuurders (break-out)*
  • 13.00 - 14.30 | Rond-de-tafelgesprek met managers (break-out)*
  • 13.00 - 14.30 | Rond-de-tafelgesprek met medewerkers (break-out)*
  • 14.30 - 15.00 | Prijsuitreiking #LSG17 (plenair): bekijk de genomineerden
  • 15.00 - 15.30 | Uitsmijter (plenair): de toekomst door de ogen van Peter Ros
  • 15.30 - 16.30 | Netwerkborrel

*) Inspirators over selfservice

Medewerkers van de gemeenten Almelo, Ede, Gemert-Bakel, Goes, Helmond,  Lingewaard, Tilburg, Twenterand, Weert en Zwolle komen aan het woord. Maar ook afgevaardigden van Dimpact, Gebruiker Centraal, uitvaartverzorger Monuta, NVVB, VDP en VNG brengen hun standpunten ter tafel. 

In het artikel "Selfservice: hoe leren we van elkaar?" van iBestuur vertellen Henk van den Boom (Ede), Irene ten Seldam (Almelo), Rutger den Toom (Goes) en Sanne Schwarte (Weert) al meer over de casuïstiek de ze ter tafel brengen deze middag. De voorlopige conclusie: Nederland is klaar voor selfservice door burgers en bedrijven. En dat zal blijken tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres.

Aanmelden 

De interesse is groot, de magische grens van 200 aanmeldingen is bereikt. Toch is er nog plek voor je. Je kunt hier nog aanmelden.

Deel via:

‘Mijn doel: 10 miljoen blije burgers én 250 tevreden gemeenten.’

Mat Keijers, Productmanager Burgerzaken
Mat Keijers

Ik help je graag verder

+31 (0)6 2952 7442