Direct naar de content
icon search white
iZaaksuite

iZaakafhandeling

iZaakafhandeling is de applicatie om jouw zaken eenvoudig af te handelen. Met iZaakafhandeling ben je in staat om zaken, deelzaken, vervolgzaken en gerelateerde zaken te behandelen. Daarnaast bieden wij je de mogelijkheid om zaken dynamisch in te richten waarbij je ideale paden en uitzonderingssituaties kunt inrichten.

Inrichten van zaaktypen

PinkRoccade Proces & Services heeft in verschillende gemeente ervaring opgedaan met het inrichten van een grote diversiteit aan zaaktypen, van melding openbare ruimte tot subsidieaanvragen, zowel generiek als specifiek. Met iZaakafhandeling heb je een oplossing die geschikt is voor het snel en efficiënt inrichten van een groot aantal generieke zaaktypen, maar het biedt ook de mogelijkheid om specifieke processen te ondersteunen.

Tijdens de behandeling van het proces stuurt iZaakafhandeling de statusinformatie door naar het centrale zakenmagazijn. Documenten die bij de afhandeling van de zaak aan de orde zijn, worden automatisch toegevoegd aan het centrale documentenmagazijn. Voor het creëren van documenten kun je gebruik maken van jouw documentcreatie oplossing. iZaaksuite maakt het mogelijk om via StUF-DCR elke documentcreatie oplossing te integreren.

Tijdens het behandelen van een zaak heb je verschillende mogelijkheden. Je hebt altijd de mogelijkheid om de informatie omtrent deze zaak in te zien, zodat je weet wat de kenmerken van de zaak zijn, welke documenten onderdeel uit maken van de zaak, wie er betrokken is bij de zaak en je kunt altijd de historische logging van de zaak terugvinden.

Diverse acties mogelijk

Daarnaast biedt iZaakafhandeling je diverse acties zoals het versturen van een email of het opschorten van een zaak die je specifiek per stap kunt inrichten. Bovendien kun je allerlei gerelateerde informatie zoals gerelateerde zaken, klantcontacten over deze zaak, terugbelnotities omtrent deze zaak en signaleringen zoals het toevoegen van een document vanuit het DMS eenvoudig terugvinden. Uiteraard biedt iZaakafhandeling je ook de mogelijkheid om je proces af te handelen waarbij je een duidelijk overzicht krijgt van jouw procesvoortgang.

De werkvoorraad van iZaakafhandeling sorteert automatisch op urgentie van de zaak. Het is ook mogelijk om de sortering aan te passen naar de wensen van de medewerker. Zoals hierboven te zien is zijn er uitgebreide mogelijkheden om in iZaakafhandeling te zoeken naar open en afgesloten zaken. Daarnaast kun je als medewerker ook de gezamenlijke werkvoorraad inzien welke door autorisaties is in te stellen.

Notificaties

Er zijn verschillende vormen van notificaties binnen iZaakafhandeling. Zo is het mogelijk om op veel verschillende momenten (bijvoorbeeld bij de start van de zaak) automatisch een e-mail te laten sturen naar zowel de initiator als de behandelende ambtenaar. Naast deze in te richten notificaties reageert het systeem ook op wijzigingen, die buiten de huidige behandelaar om, plaats vinden. Als bijvoorbeeld vanuit het DMS een document toegevoegd wordt, zorgt dit voor een signalering in de zaak en in de werkvoorraad dat er iets is gebeurd. Wat betreft termijnbewaking waarschuwt de applicatie je in de werkvoorraad door dringende zaken bovenaan te plaatsen en middels een notificatie.

Deel via:

‘Producten ontwikkelen die het verschil maken, zowel voor de medewerker van de gemeente als voor de burger.’

Jouke Schrover, Productmanager Zaakgericht werken
Jouke Schrover

Ik help je graag verder

+31 (0)6 1332 9617