Direct naar de content
icon search white
Vooruitdenken

MijnIk: een eigen burgerportaal

Binnen de dienstverlening van de overheid staat de burger centraal en wordt hij of zij maximaal geholpen in zijn leefomgeving. In onze droom heeft de burger een eigen Burgerportaal, dat altijd en overal beschikbaar is. Via een smartphone worden 95% van de dienstverleningsvragen gedaan. Niet alleen burgerzakendienstverlening, maar ook andere gemeentelijke dienstverlening. En zelfs de totale overheidsdienstverlening is beschikbaar in dit Burgerportaal: MijnIk. Dit OPENburgerzaken initiatief past binnen de categorie: Burgers.

Dit Burgerportaal kent dan ook meerdere functies

  • MijnDienstverlening: via spraak, chat of het burgerportaal je overheidsdiensten afnemen;
  • MijnGegevens: aangiftes doen met volledige controle over jouw gegevens;
  • MijnIdentiteit: de vrijheid om zelf te bepalen hoe de authenticatie plaatsvindt;
  • MijnMening: laat als burger regelmatig je stem horen!

Ook voor complexere dienstverlening

Voor de complexere dienstverleningsproducten of de doelgroep die minder mobiel/minder digivaardig is, kan via het portaal direct een videoconferentie plaatsvinden met betrokkenen specialisten en de burger zelf. Of er wordt een afspraak gepland bij de burger thuis of in zijn omgeving. Dit betekent dus geen balies en geen afspraken meer in het gemeentehuis. De vaststelling van de identiteit gaat dan via zijn Burgerportaal. Daarbij worden de locatie, de gezichtsscan en de scan van het identiteitsbewijs via zijn mobiele telefoon automatisch vastgesteld. En daarmee verlengt de burger de zeer beveiligde toegang tot zijn Burgerportaal.

Neem gerust contact met mij op

Weer een mooie innovatie die laat zien wat OPENburgerzaken allemaal mogelijk maakt. Ben je benieuwd geworden? Of heb je zelf nieuwe ideeën voor OPENburgerzaken? Ik hoor het graag, stuur gerust een e-mail naar: Dylan.Kusters@PinkRoccade.nl

Deel via:

‘Samen met klanten verantwoordelijk voor nieuwe innovaties!’

Dylan Kusters, Innovatie Manager
Dylan Kusters