Direct naar de content
icon search white
Op locatie

iAcademy training iVerblijfsobject

Tijdens deze iAcademy training hebben we het uitgebreid over iVerblijfsobject. Tijdens deze training besteden we aandacht aan hoe iVerblijfsobject jou ondersteunt in de (automatische) verwerking van BAG-berichten t.b.v. de BRP. Ook staan we uitgebreid stil bij de samenwerking tussen BAG- en BRP-specialisten. Lees er hieronder meer over en meld je aan.

Direct aanmelden voor deze sessie

  • 11 april
    10.00 - 15.00
    locatie volgt
  • 20 april
    10.00 - 15.00
    locatie volgt
  • 9 mei
    10.00 - 15.00
    locatie volgt
  • 1 juni
    10.00 - 15.00
    locatie volgt
  • 20 juni
    10.00 - 15.00
    locatie volgt

Over iVerblijfsobject

De Basisregistratie Personen (BRP) is dé registratie van persoonsgegevens in Nederland. Het belang van de kwaliteit van de registratie en het belang van de beveiliging van de geregistreerde gegevens zijn groot. Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit van de gegevens in de BRP. Wijzigen doorgevoerd in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) hebben soms gevolgen voor persoonsgegevens die in de BRP zijn opgenomen. Deze mutaties wil je zo efficiënt mogelijk inlezen en verwerken in de BRP. Daarom ontwikkelden we in 2021 iVerblijfsobject.

Binnen iVerblijfsobject zetten we enkel de voor burgerzaken relevante BAG-berichten direct klaar. Dankzij een koppeling met Digilevering raadplegen we direct de landelijke voorziening; LV-BAG. Bovendien voegen we de BAG-berichten voor je samen in een dossier, per zaak. Daardoor hoeft de gebruiker niet meer elk BAG-bericht zelf te openen en beoordelen. Vervolgens zijn deze zaken vanuit iVerblijfsobject eenvoudig te verwerken in de BRP. Met iVerblijfsobject Extra worden BAG-mutaties waar mogelijk bovendien automatisch overgenomen op de persoonslijst (PL) van inwoners; groene processen.

De doelgroep van de training

Deze training is geschikt voor BAG- en BRP-specialisten die betrokken zijn bij het verwerken van BAG-berichten en voor applicatiebeheerders burgerzaken. Voor deze training maakt het niet uit of je iVerblijfsobject al gebruikt of juist nog niet.

Wist je dat we op donderdag 6 april 2023 ter introductie ook een webinar iVerblijfsobject verzorgen? Neem dan alvast een kijkje in de keuken!

Dit komt aan bod tijdens de training

Een van onze consultants bij PinkRoccade Publiekszaken is jouw host tijdens deze training. Hij/zij deelt zijn/haar kennis en praktijkervaringen over iVerblijfsobject en het slim verwerken van BAG-berichten. Deze training bouwt hij/zij op met veel ruimte voor (inter)actie want we gedurende dag raken we regelmatig het onderwerp ‘de samenwerking tussen BAG- en BRP-specialisten’. Daarbij gebruikt hij/zij uiteraard diverse best practices en hoort hij/zij ook graag jouw praktijkervaringen.

iVerblijfsobject Extra: automatisch verwerken van BAG-berichten binnen iBurgerzaken

De onderwerpen die aan bod komen:

  • Van BAG-mutatie via BAG-bericht (Digilevering) naar BRP-mutatie
  • De samenwerking tussen BAG- en BRP-specialisten
  • De verschillende processen binnen iVerblijfsobject
  • De automatische verwerking, de groene processen
  • Dossiervorming binnen iVerblijfsobject

Na afloop van deze interactieve training zit je – weer – helemaal in iVerblijfsobject. Je kan meteen aan de slag met wat je tijdens deze training leert. Je weet waar je moet beginnen én hoe je doorpakt. Ook ben je geïnspireerd door meerdere best practices van andere gemeenten. 

De training is op 5 verschillende data en locaties

Deze training organiseren we in 2023 bewust in alle windstreken. Er is in het gehele land namelijk veel behoefte aan kennisuitwisseling over iVerblijfsobject. Allereerst omdat deze nieuwe app vraagt om een andere samenwerking tussen BAG- en BRP-specialisten. En daarnaast omdat in bijna elke iBurgerzaken release wel weer iets nieuws zit. Door de specialisten van meerdere gemeenten en PinkRoccade Publiekszaken bij elkaar in één ruimte te brengen is het delen van praktijkervaringen en het proces bespreken vele malen efficiënter. Bovendien bieden we zo een mooie kans om met elkaar te netwerken want natuurlijk is deze training inclusief lunch.

De training vindt plaats op onderstaande data, de locaties volgen snel:

  • Dinsdag 11 april
  • Donderdag 20 april
  • Dinsdag 9 mei
  • Donderdag 1 juni
  • Dinsdag 20 juni

Houd rekening met deze voorwaarden

Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket 2? Dan is deelname inbegrepen voor maximaal 2 personen per gemeente. Geen Samen Verder pakket? Dan betaal je 800 euro. Neem je een collega mee? Dan betaalt deze persoon slechts 275 euro. De training gaat door bij minimaal 4 deelnemers en biedt ruimte aan maximaal 20 deelnemers.

Na inschrijving ontvang je een e-mailbevestiging. Daarna ontvang je meer details over de training. Wil je je deelname annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur vooraf door een mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl.

Neem gerust contact op

Heb je nog vragen over dit webinar? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl.

Deel via: