Tijdens deze iAcademy training hebben we het uitgebreid over iVerblijfsobject. Tijdens deze training besteden we aandacht aan hoe iVerblijfsobject jou ondersteunt in de (automatische) verwerking van BAG-berichten t.b.v. de BRP. Ook staan we uitgebreid stil bij de samenwerking tussen BAG- en BRP-specialisten. Lees er hieronder meer over en meld je aan.
De Basisregistratie Personen (BRP) is dé registratie van persoonsgegevens in Nederland. Het belang van de kwaliteit van de registratie en het belang van de beveiliging van de geregistreerde gegevens zijn groot. Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit van de gegevens in de BRP. Wijzigen doorgevoerd in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) hebben soms gevolgen voor persoonsgegevens die in de BRP zijn opgenomen. Deze mutaties wil je zo efficiënt mogelijk inlezen en verwerken in de BRP. Daarom ontwikkelden we in 2021 iVerblijfsobject.
Binnen iVerblijfsobject zetten we enkel de voor burgerzaken relevante BAG-berichten direct klaar. Dankzij een koppeling met Digilevering raadplegen we direct de landelijke voorziening; LV-BAG. Bovendien voegen we de BAG-berichten voor je samen in een dossier, per zaak. Daardoor hoeft de gebruiker niet meer elk BAG-bericht zelf te openen en beoordelen. Vervolgens zijn deze zaken vanuit iVerblijfsobject eenvoudig te verwerken in de BRP. Met iVerblijfsobject Extra worden BAG-mutaties waar mogelijk bovendien automatisch overgenomen op de persoonslijst (PL) van inwoners; groene processen.
De doelgroep van de training
Deze training is geschikt voor BAG- en BRP-specialisten die betrokken zijn bij het verwerken van BAG-berichten en voor applicatiebeheerders burgerzaken. Voor deze training maakt het niet uit of je iVerblijfsobject al gebruikt of juist nog niet.
Wist je dat we op donderdag 6 april 2023 ter introductie ook een webinar iVerblijfsobject verzorgen? Neem dan alvast een kijkje in de keuken!
Dit komt aan bod tijdens de training
Een van onze consultants bij PinkRoccade Publiekszaken is jouw host tijdens deze training. Hij/zij deelt zijn/haar kennis en praktijkervaringen over iVerblijfsobject en het slim verwerken van BAG-berichten. Deze training bouwt hij/zij op met veel ruimte voor (inter)actie want we gedurende dag raken we regelmatig het onderwerp ‘de samenwerking tussen BAG- en BRP-specialisten’. Daarbij gebruikt hij/zij uiteraard diverse best practices en hoort hij/zij ook graag jouw praktijkervaringen.
De onderwerpen die aan bod komen:
Van BAG-mutatie via BAG-bericht (Digilevering) naar BRP-mutatie
De samenwerking tussen BAG- en BRP-specialisten
De verschillende processen binnen iVerblijfsobject
De automatische verwerking, de groene processen
Dossiervorming binnen iVerblijfsobject
Na afloop van deze interactieve training zit je – weer – helemaal in iVerblijfsobject. Je kan meteen aan de slag met wat je tijdens deze training leert. Je weet waar je moet beginnen én hoe je doorpakt. Ook ben je geïnspireerd door meerdere best practices van andere gemeenten.
De training is op 5 verschillende data en locaties
Deze training organiseren we in 2023 bewust in alle windstreken. Er is in het gehele land namelijk veel behoefte aan kennisuitwisseling over iVerblijfsobject. Allereerst omdat deze nieuwe app vraagt om een andere samenwerking tussen BAG- en BRP-specialisten. En daarnaast omdat in bijna elke iBurgerzaken release wel weer iets nieuws zit. Door de specialisten van meerdere gemeenten en PinkRoccade Publiekszaken bij elkaar in één ruimte te brengen is het delen van praktijkervaringen en het proces bespreken vele malen efficiënter. Bovendien bieden we zo een mooie kans om met elkaar te netwerken want natuurlijk is deze training inclusief lunch.
De training vindt plaats op onderstaande data, de locaties volgen snel:
Dinsdag 11 april
Donderdag 20 april
Dinsdag 9 mei
Donderdag 1 juni
Dinsdag 20 juni
Houd rekening met deze voorwaarden
Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket 2? Dan is deelname inbegrepen voor maximaal 2 personen per gemeente. Geen Samen Verder pakket? Dan betaal je 800 euro. Neem je een collega mee? Dan betaalt deze persoon slechts 275 euro. De training gaat door bij minimaal 4 deelnemers en biedt ruimte aan maximaal 20 deelnemers.
Na inschrijving ontvang je een e-mailbevestiging. Daarna ontvang je meer details over de training. Wil je je deelname annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur vooraf door een mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl.
Neem gerust contact op
Heb je nog vragen over dit webinar? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl.
Op deze website gebruikt PinkRoccade Local Government cookies en vergelijkbare technieken. Dit doen we om de website goed te kunnen laten werken en om te analyseren hoe de website wordt gebruikt. Bovendien voorkomt dit dat je meerdere malen dezelfde gegevens hoeft in te vullen. Zie voor meer informatie onze privacy- en cookieverklaring.