Direct naar de content
icon search white
Op locatie

iAcademy training iVerblijf & Adres Inschrijving

Tijdens deze iAcademy training hebben we het uitgebreid over de app iVerblijf & Adres Inschrijving. Je gaat naar huis met nieuwe inzichten over het optimaliseren van de processen voor eerste inschrijving en hervestiging. Lees snel verder en schrijf je in.

Direct aanmelden voor deze sessie

  • 14 februari
    09.00 - 14.00
    PinkRoccade Local Government, Meerendonkweg 35 in 's-Hertogenbosch

Over iVerblijf & Adres Inschrijving 

Veel gemeenten nemen traditioneel een eerste inschrijving of hervestiging aan de balie aan; frontoffice. Om deze vervolgens te laten controleren en verwerken in de backoffice voordat ze de inwoner per post een Burgerservicenummer (BSN) toesturen. Sinds begin 2017 regelen steeds meer gemeenten dit proces zoveel mogelijk aan de voorkant en zelfs op locatie. Het resultaat? ‘Uw BSN klaar terwijl u wacht’.

Dat is mogelijk dankzij de extra kwaliteitscontroles die mogelijk zijn door de integratie tussen iBurgerzaken en id-burger. Met de scanapparatuur van ORIBI ID-Solutions voer je, aan de balie, automatisch een optimale fraudecontrole uit voor meer dan 3.000 verschillende type identiteitsbewijzen. De controle op authenticiteit (echtheidskenmerken) geeft je een grote mate van zekerheid dat het gebruikte document echt en geldig is. Meer en meer gemeenten zetten aanvullend de gezichtsscan in om ook look-a-like-fraude te voorkomen.

Dit komt aan bod tijdens de training

Sonja van den Bosch, consultant bij PinkRoccade Publiekszaken is jouw host tijdens deze training. Zij deelt haar kennis en praktijkervaringen over iVerblijf & Adres Inschrijving. Deze training bouwt zij op met veel ruimte voor (inter)actie. Daarbij gebruikt zij uiteraard diverse best practices en hoort zij ook graag jouw praktijkervaringen. 

  • De processen voor een eerste inschrijving en hervestiging
  • Het gebruik van de Bestandscontrolemodule (BCM) van RvIG
  • De integratie tussen iBurgerzaken en id-burger van ORIBI ID-Solutions
  • Het gebruik van de gezichtsscan om look-a-like-fraude te voorkomen
  • De presentievraag
  • Slim gebruik van direct scannen en direct printen
  • Inschrijven op niet-authentieke adressen
  • Slim gebruik van de conditionele blokken binnen iDocumentcreatie
  • Mobiele balie

De doelgroep van de training

Geschikt voor applicatie- en functioneel beheerders/medewerkers die betrokken zijn bij eerste inschrijvingen en hervestigingen binnen de gemeente.

Het is op locatie op 14 februari van 09.00 tot 14.00 uur

Elke iAcademy training vindt plaats op locatie. Waarom? Zo zetten we maximaal in op kennisuitwisseling en netwerken. Daarbij kiezen we voor wisselende locaties want de deelnemers komen tenslotte uit het hele land. Per training bekijken we welke plek het beste aansluit bij de deelnemers. Natuurlijk is deze training inclusief lunch.

Houd rekening met deze voorwaarden

Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket 2? Dan is deelname inbegrepen voor maximaal 2 personen per gemeente. Geen Samen Verder pakket? Dan betaal je 800 euro. Neem je een collega mee? Dan betaalt deze persoon slechts 275 euro. De training gaat door bij minimaal 4 deelnemers en biedt ruimte aan maximaal 20 deelnemers.

Na inschrijving ontvang je een e-mailbevestiging. Daarna ontvang je meer details over de training. Wil je je deelname annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur vooraf door een mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl

Neem gerust contact op

Heb je nog vragen over deze training? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl 

Deel via:

‘Samen kom je verder door processen te optimaliseren.’

Sonja van den Bosch, Consultant
PR_211105_2929_AS - Copy.png (1)