Direct naar de content
icon search white
Op locatie

iAcademy training iNzicht Burgerzaken

Tijdens deze iAcademy training op donderdag 10 november 2022 hebben we het uitgebreid over de app iNzicht Burgerzaken. Je leert de 120 standaardrapportages optimaal te gebruiken. Ook leer je hoe deze rapportages zijn opgebouwd en hoe je ze zelf kunt aanpassen. Lees snel verder en schrijf je in.

Direct aanmelden voor deze sessie

  • 10 november
    09.30 - 14.00
    Op een centrale plek

Over iNzicht Burgerzaken

Binnen gemeenten is regelmatig inzicht nodig in actuele cijfers, prestaties en vooruitzichten. Samen met kwartiermakers ontwikkelden we binnen iNzicht Burgerzaken daarom 120 rapportages voor verschillende gebruikers. Via de tegels op een gebruiksvriendelijk dashboard gebruiken applicatiebeheerders, medewerkers én managers deze overzichten 24/7 voor verschillende operationele en strategische vraagstukken binnen de organisatie. De weergave is een tabelvorm of grafisch en altijd te sorteren en filteren. En door de exportmogelijkheid naar Excel bovendien ook eenvoudig verder te bewerken voor elke gebruiker. iNzicht Editor biedt applicatiebeheerders bovendien de mogelijkheid om zelf rapportages te maken of aan te passen. Daar heb je in principe alleen kennis van de standaardtaal SQL voor nodig.

De doelgroep van de training

Geschikt voor applicatie- en functioneel beheerders/medewerkers, specifiek voor de makers van rapportages binnen de gemeente. De training is interessant als jouw gemeente al met iNzicht Burgerzaken werkt of de basis wil leren kennen.

Dit komt aan bod tijdens de training

Mathijs van der Wielen, consultant bij PinkRoccade Publiekszaken is jouw host tijdens deze training. Hij deelt zijn kennis en praktijkervaringen over iNzicht Burgerzaken. Deze training bouwt hij op met veel ruimte voor (inter)actie. Daarbij gebruikt hij uiteraard diverse best practices. De onderwerpen die verder aan bod komen:

  • Architectuur
    • Welke informatie wordt getoond?
    • Waar komt deze informatie vandaan?
  • 120 standaardrapportages
    • 65 standaard burgerzakenoverzichten
    • 55 statistische overzichten
    • Exporteren, filteren en sorteren in Excel
    • Tegels voor gebruikers
  • Editor
    • Hoe stel ik een query op?
    • Basiskennis SQL
    • Gebruik tabellen
    • Gegevens uit de BRP

De training is op locatie op 10 november van 09.30 uur tot 14.00 uur

De training vindt plaats op een centrale locatie voor alle deelnemers. Dat is vaak ons kantoor in ’s-Hertogenbosch hoewel het ook een gemeentehuis of een externe locatie kan zijn. Deze informatie ontvang je per mail na inschrijving, ruim voor de trainingsdag. Natuurlijk is deze training inclusief lunch.

Houd rekening met deze voorwaarden

Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket 2? Dan is deelname inbegrepen (maximaal 2 personen per gemeente). Geen Samen Verder pakket? Dan kost deelname € 750 p.p. Neem je nog één collega mee? Dan betaalt deze persoon €250. De training gaat door bij minimaal 4 en biedt ruimte aan maximaal 12 deelnemers.

Na inschrijving ontvang je een e-mailbevestiging. Daarna ontvang je meer details over de training. Wil je je deelname annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur vooraf door een mail te sturen naar info.prlg@pinkroccade.nl.

Neem gerust contact op

Heb je nog vragen over deze training? Mail dan naar: info.prlg@pinkroccade.nl

Deel via: