Over iNationaliteit
Een aanvraag voor naturalisatie of optie is een langlopende procedure, variërend van enkele weken tot maanden. Daarnaast is de naturalisatieceremonie, waarop het Nederlanderschap wordt uitgereikt, een belangrijk moment in het leven van een naturalisandus of optant. Als ambtenaar gedurende de gehele zaak goed worden ondersteund door iBurgerzaken is een hele verademing.
iBurgerzaken kent aparte processen voor naturalisatie- en optieverzoek. In beide gevallen zit alles in één zaak(dossier): aanvraag met alle documenten en aantekeningen, betaling, uitnodiging ceremonie, besluit en bijwerking BRP. En met de signaaldatum houd je grip op de zaak, deze krijgt daardoor op het juiste moment prioriteit. Daardoor ervaren medewerkers een flinke werkvermindering. Dat je als gemeente bovendien een behoorlijke papierbesparing realiseert is natuurlijk mooi meegenomen.
Dit komt aan bod tijdens de training
Nick Bronkhorst, consultant bij PinkRoccade Publiekszaken is jouw host tijdens deze training. Hij deelt zijn kennis en praktijkervaringen over iNationaliteit. Deze training bouwt hij op met veel ruimte voor (inter)actie. Daarbij gebruikt hij uiteraard diverse best practices en hoort hij ook graag jouw praktijkervaringen.
- Proces naturalisatieverzoek
- Proces optieverzoek
- RWN documenten (iDocumentcreatie)
- Dynamische dossiervorming
- Gebruik van signaaldatums
- Naturalisatieceremonie inclusief stamtabel
- Direct scannen en digitaal ondertekenen
De doelgroep van de training
Geschikt voor applicatie- en functioneel beheerders/medewerkers die betrokken zijn bij naturalisatie- en optieverzoeken binnen de gemeente.
Het is op locatie op 28 maart van 09.00 tot 14.00 uur
Tijdens deze iAcademy training iNationaliteit zijn we te gast bij gemeente Druten-Wijchen, het adres: Heuvel 1 in Druten.
Elke iAcademy training vindt plaats op locatie. Waarom? Zo zetten we maximaal in op kennisuitwisseling en netwerken. Daarbij kiezen we voor wisselende locaties want de deelnemers komen tenslotte uit het hele land. Per training bekijken we welke plek het beste aansluit bij de deelnemers. Natuurlijk is deze training inclusief lunch.
Houd rekening met deze voorwaarden
Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket 2? Dan is deelname inbegrepen voor maximaal 2 personen per gemeente. Geen Samen Verder pakket? Dan betaal je 800 euro. Neem je een collega mee? Dan betaalt deze persoon slechts 275 euro. De training gaat door bij minimaal 4 deelnemers en biedt ruimte aan maximaal 20 deelnemers.
Na inschrijving ontvang je een e-mailbevestiging. Daarna ontvang je meer details over de training. Wil je je deelname annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur vooraf door een mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl
Neem gerust contact op
Heb je nog vragen over deze training? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl