Direct naar de content
icon search white
Op locatie

iAcademy training iBijhouding voor specialisten

Tijdens deze iAcademy training hebben we het uitgebreid over de app iBijhouding en dan vooral het optimaal gebruik van iBijhouding bij complexe casussen. Na deze training ben je helemaal op de hoogte van wat je nu al allemaal kunt rondom actualiseren en corrigeren van persoonslijsten. Lees snel verder en schrijf je in. 

Direct aanmelden voor deze sessie

  • 8 februari
    09.00 - 14.00
    Gemeentehuis Apeldoorn
  • 28 februari
    09.00 - 14.00
    Gemeentehuis Weert
  • 1 maart
    09.00 - 14.00
    Gemeentehuis Gooise Meren
  • 21 maart
    09.00 - 14.00
    Gemeentehuis Beilen (Midden-Drenthe)

Over iBijhouding

Met de app iBijhouding hebben BRP-experts een krachtige tool in handen waarmee ze op een efficiënte manier persoonslijsten bijhouden. Een duidelijke weergave van historische en niet-historische categorieën speelt hierbij een belangrijke rol. En de controle van de persoonslijst voordat de BRP wordt bijgewerkt door de Bestandscontrolemodule (BCM) van RvIG is misschien wel de grootste toegevoegde waarde van iBijhouding. Door deze >1.800 controles aan de voorkant voorkom je fouten op de persoonslijst. Deze controle vooraf kan je bovendien zo vaak als nodig is uitvoeren, steeds voordat je de BRP bijwerkt. Zo geldt dus het principe ‘voorkomen is beter dan genezen’.

Dit komt aan bod tijdens de training

De consultants delen tijdens deze training kennis en praktijkervaringen over iBijhouding. Deze training bouwen zij op met veel ruimte voor (inter)actie. Daarbij maken ze gebruik van diverse best practices en horen zij ook graag jouw praktijkervaringen. Bovendien ga je zelf aan de slag met diverse (complexe) casussen zodat je iBijhouding daadwerkelijk onder de knie krijgt. De onderwerpen die aan bod komen:

  • Het proces 'Actualiseren persoonslijst': gezagsverhouding & reisdocumenten
  • Het proces ‘Registratie huwelijk/partnerschap’ onder iHuwelijk
  • Het proces ‘Registratie overlijden’ onder iOverlijden
  • Het proces ‘Bijhouding verwijsgegevens’
  • Toevoegen sterker brondocument met verwerking in iBrondocumenten
  • Doorkijkje naar de doorontwikkeling van iBijhouding

Actualiseringen en correcties in de BRP worden van origine door BRP-specialisten uitgevoerd. Hiervoor is namelijk de nodige vakkennis noodzakelijk. Met de komst van iBijhouding kan eigenlijk elke burgerzakenmedewerker eenvoudige actualiseringen doen, wordt er al gezegd. Je wordt namelijk stap voor stap door het proces geleid en krijgt op veel plekken automatisch de juiste informatie aangereikt. Bovendien zet je de zaak eenvoudig over naar een collega zodat bijvoorbeeld altijd een BRP-specialist de zaak afrondt en de BRP daadwerkelijk bijwerkt.

De doelgroep van de training

Geschikt voor BRP-specialisten die betrokken zijn bij (bijzondere) actualiseringen en correcties van persoonslijsten binnen de gemeente.

De training is op 5 verschillende locaties en data

Deze training organiseren we maar liefst 5x, in alle windstreken. Er is in het gehele land namelijk veel behoefte aan kennisuitwisseling over iBijhouding want in bijna elke release zit wel weer iets nieuws. En door de specialisten bij elkaar in één ruimte te brengen is het delen van praktijkervaringen en bespreken hoe het proces loopt en waarom vele malen efficiënter. Bovendien bieden we zo een mooie kans om met elkaar te netwerken want natuurlijk is deze training inclusief lunch. Mocht je liever een datum kiezen die niet bij jouw om de hoek ligt? Dan ben je daar natuurlijk ook gewoon welkom. 

Houd rekening met deze voorwaarden

Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket 2? Dan is deelname inbegrepen voor maximaal 2 personen per gemeente. Geen Samen Verder pakket? Dan betaal je 800 euro. Neem je een collega mee? Dan betaalt deze persoon slechts 275 euro. De training gaat door bij minimaal 4 deelnemers en biedt ruimte aan maximaal 20 deelnemers.

Na inschrijving ontvang je een e-mailbevestiging. Daarna ontvang je meer details over de training. Wil je je deelname annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur vooraf door een mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl

Neem gerust contact op

Heb je nog vragen over deze training? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl 

Deel via: