Direct naar de content
icon search white
Evenementen

NVVB jaarcongres 2022

We ontmoeten je graag op 1 en 2 juni in NH Leeuwenhorst, Noordwijkerhout tijdens het NVVB jaarcongres 2022. Wij laten je op onze beursstand zien hoe wij burgerzaken OPEN maken.

Direct aanmelden voor dit evenement

  • 1 juni 2 juni
    09.00 23.59
    NH De Leeuwenhorst, Noordwijkerhout

Bezoek ons op de beursvloer, stand 13+14

We ontmoeten je graag op 1 en 2 juni in NH Leeuwenhorst, Noordwijkerhout tijdens het NVVB jaarcongres 2022. Wij laten je op onze beursstand zien hoe wij burgerzaken OPEN maken. Waarbij iBurgerzaken de betrouwbare basis is en wij vervolgens met OPENburgerzaken de stap vooruit zetten. We gaan ook graag met je in gesprek over diverse best practices en innovaties. Zo werken we samen aan een IDeale dienstverlening, tot dan! 

Test12.jpg

 

Volg een van onze 3 workshops

12: Een keuzepallet aan IDeale dienstverlening | gemeente Amsterdam
In februari 2021 koos gemeente Amsterdam na een aanbestedingstraject voor iBurgerzaken. 6 maanden lang werkten we samen in één groot team naar de livegang. Op 14 september 2021 was het zover: Amsterdam en de Amsterdammers gebruiken iBurgerzaken! Laat je tijdens deze workshop inspireren door het verhaal van Reinder Pruijt, projectleider implementatie bij gemeente Amsterdam. Hij neemt je mee in hoe dankzij het stellen van concrete doelen en het dienstverleningspakket ‘Samen Verder’ de tevredenheid van de Amsterdammers een stijgende lijn kent: bij zowel medewerkers, burgers, bedrijven als instellingen.

Onderwerpen die aan bod komen tijdens deze workshop: Hoe verliep de implementatiefase en in het bijzonder de livegang? Hoe ziet het optimalisatietraject er vandaag de dag uit: wat doen we om het maximale uit de burgerzakenapplicatie te halen en hoe zorgen we dat de waan van de dag niet overheerst? Welke best practices zijn in deze fases toegepast en opgetekend? Welke rol pakt gemeente Amsterdam bij de doorontwikkeling van iBurgerzaken, bijvoorbeeld binnen persoonsonderzoek en eerste inschrijving van internationale studenten? Welke stappen zetten we vandaag de dag om de dienstverlening voor de Amsterdammers te blijven verhogen dankzij allerlei innovaties? En natuurlijk ook: Waar zitten jouw uitdagingen en welke best practices kennen we daarvoor al? Laat je inspireren door Reinder Pruijt en Ruby Monde tijdens deze workshop.

[Ronde 1: woensdag 1 juni 2022, 12:00 – 13:00 uur]

11: iNSPIRATIE voor IDeale Dienstverlening
iBurgerzaken is in gebruik bij 170 gemeenten, deze betrouwbare basis heeft een uniek aantal van 31 e-diensten voor maar liefst 79 verschillende burgerzakenprocessen. Samen hebben we ruim 170 best practices gecreëerd en online gezet vanuit de invalshoeken: selfservice en procesoptimalisatie. Met OPENburgerzaken zetten we de stap vooruit en maken we onze betrouwbare basis iBurgerzaken open. 25 innovaties rijp en groen door elkaar dragen daar aan bij.

Het delen van deze kennis levert sowieso meer op dan het voor onszelf houden. En hopelijk pluk jij daar de vruchten van!? Zo zet je binnen jouw gemeente burgers, bedrijven, instellingen én collega’s in hun kracht. En verbeteren we samen het succes van online dienstverlening en maken we samen onze toekomstdromen waar.

Laat deze best practices & innovaties een bron van inspiratie zijn om je eigen dienstverlening een impuls te geven! We realiseren ons echter ook dat meer dan 170 best practices en 25 innovaties misschien teveel stof tot nadenken biedt… Daarom helpen we je tijdens deze workshop graag net een stap verder: Met welke concrete tips ga jij vandaag nog aan de slag om je dienstverlening te verbeteren? Waarom zet je bepaalde best practices wel of niet in? Wat brengt welke best practice of innovatie nu écht extra voor jouw gemeentelijke situatie. Laat je inspireren door Sonja van den Bosch en Steffen Hessel en zet zelf ook de stap naar IDeale dienstverlening.

[Ronde 2: woensdag 1 juni 2022, 16.00 - 17.00 uur]
[Ronde 4: donderdag 2 juni 2022, 14.00 - 15.00 uur]

29: Van visie naar OPENdienstverlening | gemeente Groningen
Dienstverlening is een integraal thema en de #1 prioriteit van de gemeente Groningen. Tegelijkertijd zien ze sterk gefragmenteerde dienstverlening door een decentrale organisatie waardoor de inwoner niet altijd goed geholpen wordt. Daarom sturen ze beter en intensiever op dienstverlening als beleidsveld en organisatiethema. Daardoor staat het belang van inwoners en ondernemers binnen de gehele organisatie centraal. Altijd vanuit de principes van Common Ground.

Een aantal recente innovaties die daarom in de praktijk zijn gebracht: meertalige dienstverlening bij een verhuizing, een BSN-straat voor eerste inschrijvingen, MijnGroningen en de ideale klantreis rondom uittreksels in samenwerking met woningcorporaties.

In deze workshop vertelt Roxane Bansema, adviseur burgerzaken bij gemeente Groningen, hoe die visie is vertaald naar open dienstverlening. Ben jij ook nieuwsgierig wat dat voor de gemeente betekent en hoe zij de stap vooruit zetten door burgerzaken open te maken?

[Ronde 3: donderdag 2 juni 2022, 10.45 - 11.45 uur]

Deel via:

‘Samen met klanten verantwoordelijk voor nieuwe innovaties!’

Dylan Kusters, Innovatiemanager
PinkRoccade_210831_3857_AS - Copy.png