Direct naar de content
icon search white
Evenementen

NVVB jaarcongres 2018

Gemeenten streven naar een vriendelijke en professionele dienstverlening. In een tijd van toenemende digitalisering en verandering worden ze uitgedaagd hun dienstverlening anders in te richten. Burgers hebben daar hoge verwachtingen bij, mede gebaseerd op ervaringen binnen andere sectoren. Hoe maak je als gemeente deze plannen concreet en zorg je voor een balans tussen regels en menselijkheid? Welke volgende stap is nodig om de dienstverlening verder te ontwikkelen zodat die aansluit bij de ontwikkelingen van morgen? Laat je tijdens ons congres inspireren en informeren op deze reis naar de toekomst.

Direct aanmelden voor dit evenement

We ontmoeten je graag op 18 en 19 april in NH Leeuwenhorst, Noordwijkerhout tijdens het NVVB jaarcongres 2018.

Bezoek ons op de beursvloer, stand 41

Kom hier kijken naar de nieuwste ontwikkelingen op een van de demoplekken zoals iVerkiezingen, eerste inschrijving –onderdeel van iVerblijf & Adres– en iBegraafplaats. Stel ons je vragen waarop je antwoord wilt hebben. En neem een aantal concrete tips mee naar huis om de selfservicepercentages van jouw gemeente te verbeteren.

Let op: we staan op een andere plek dan voorgaande jaren.

Volg een van onze workshops

Droom scanstraat gemeente Groningen bij BSN-afgifte wordt werkelijkheid!

Gemeente Groningen speelt met het idee om een scanstraat in te richten. We kennen al de BRP-straat voor het aanmelden van vergunninghouders. Doel van de Groningse scanstraat is echter het versneld uitreiken van een Burgerservicenummer (BSN) bij eerste inschrijving of hervestiging, en dit pas na een grondige identiteitscontrole. De ideeën zijn gevormd, de techniek is er klaar voor, nu de uitvoering nog. Denk jij mee met gemeente Groningen?

[workshop 17 - ronde 1 (woensdag)]

Gemeente Helmond deelt ervaring met innovatieve app iVerkiezing

Bij de verkiezingen in 2018 gebruikt(e) gemeente Helmond de spiksplinternieuwe app iVerkiezing. Deze is nu geoptimaliseerd voor inwoners, medewerkers Burgerzaken en managers Publiekszaken. Het resultaat: minder kans op fouten, tijdsbesparing voor de medewerker en selfservice door de inwoners. In deze workshop deelt gemeente Helmond haar ervaringen en resultaten vanuit de pilot.

[workshop 18 - ronde 2 (woensdag) + 3 (donderdag)]

Gemeente Enschede maakt het verschil door herinrichting processen in nieuwe applicatie

De afgelopen maanden heeft gemeente Enschede haar burgerzakenprocessen opnieuw geanalyseerd en langs de meetlat van lean gelegd. “Dat kritisch bekijken en herontwerpen van gemeentelijke processen hadden we veel eerder moeten doen!”, is de algehele conclusie. De analyse draagt bij aan de hervorming tot een klantgerichte en vraaggestuurde organisatie. Gemeentelijke processen worden zo steeds klantgerichter, sneller én digitaler. Voor een gemeente met bijna 160.000 inwoners en vele burgerzakenmedewerkers moet dat ook wel!

[workshop 19 - ronde 4 (donderdag)]

Maak een persoonlijke afspraak

Graag in gesprek met mij en/of mijn collega's? Laat het me voorafgaand aan het congres of tijdens het congres weten. We zijn beide congresdagen aanwezig en maken graag tijd voor een persoonlijk gesprek.

Deel via:

‘Samen meetbare doelstellingen rondom digitale dienstverlening opstellen en middels selfservice jouw investering terugverdienen.’

Jesse Holterman, Salesmanager
Jesse Holterman

Ik help je graag verder

+31 (0)6 4670 6754