Direct naar de content
icon search white
Evenementen

Wil jij je selfservicepercentages (ook) verhogen?

Op speciaal verzoek worden de workshops die afgelopen jaar zijn verzorgd binnen de Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten (#LSG17) herhaald. Grijp deze kans om alsnog aan de slag te gaan met het verhogen van je selfservicepercentages.

Direct aanmelden voor dit evenement

Meer dan het verhogen van percentages

De Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten (#LSG17) heeft in 2017 geleid tot een stijging van de selfservicepercentages: van gemiddeld 16% digitale aanvragen voor alle iBurgerzaken-processen aan het begin van het jaar, naar gemiddeld 56% selfservice aan het einde van het jaar. Een spectaculaire stijging kunnen we dus wel zeggen!

De selfservicecompetitie was trouwens geen einddoel op zich. Het bleek wel al snel een uitstekend middel om je als gemeente te profileren, de gemeentelijke dienstverlening te verbeteren en het contact met inwoners en ketenpartners te versterken. Er was vanuit het hele land dan ook veel interesse: Meer dan 200 personen van 88 gemeenten gingen binnen #LSG17 op een laagdrempelige en leuke manier aan de slag met verleiden naar het digitale kanaal. Bovendien versterkt een dergelijk traject de relatie met collega-gemeenten, zagen we gedurende het jaar.

Niet allemaal het wiel opnieuw uitvinden

Na #LSG17 durven we te stellen dat we zowel managers en medewerkers Burgerzaken, applicatiebeheerders iBurgerzaken, projectleiders, adviseurs Dienstverlening als medewerkers van de afdeling Communicatie (inclusief webmasters) weten te prikkelen tijdens deze workshops. De verschillende hoofdthema’s – beleid, website en marketingcommunicatiemiddelen – en ervaringen van andere deelnemers, zetten je namelijk ongeacht je functie direct aan het denken!

Jeroen Wieland, Coördinator Burgerzaken gemeente Rheden

‘Het is prettig om uitgebreid tips en voorbeelden van andere gemeenten met elkaar te bespreken tijdens #LSG17. En zeg nou zelf, waarom zou elke gemeente het wiel opnieuw moeten uitvinden?’

En het maakt zelfs niet uit of je net met iBurgerzaken aan de slag bent gegaan. Een kwartiermakergemeente van het eerste uur bent. Of binnenkort iBurgerzaken gaat gebruiken (of misschien wel hoopt te gaan gebruiken). De inhoud van deze workshop is hoe dan ook interessant en zet je snel in de actiemodus!

Ben jij er bij op maandag 1 oktober?

Kun je ook niet wachten om aan de slag te gaan met het verhogen van je selfservicepercentages? Met het verleiden van burgers en bedrijven naar het digitale kanaal? Met het uitwisselen van ideeën met collega-gemeenten? Zodat ook de selfservicepercentages bij jouw gemeente de stijgende lijn inzetten? Waardoor je binnenkort bijvoorbeeld ook de verwachte werkdrukvermindering daadwerkelijk ervaart…

Schrijf je dan direct in voor deze workshop die waarschijnlijk plaatsvindt in Den Bosch. Het liefst kom je samen met je collega, zodat je samen kunt sparren tijdens deze dag.

Deelname is kosteloos

Deze workshop is onderdeel van ons Customer Care programma en derhalve kosteloos. We vragen alleen een actieve bijdrage (commitment): Dit laat je zien door collega-deelnemers vrijblijvend te adviseren tijdens de workshop. Door online foto’s en filmpjes te delen van praktijkvoorbeelden met de #LSG17. En door concrete verbeteringen door te voeren in je gemeentelijke dienstverlening.

Label-blauw-spinaker-blauw.png


Deze herhaling is gebaseerd op de workshops van de Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten (#LSG17). Meer informatie op www.lsg17.nl.

LSG17_AdobeStock_107480430_WM_horizon_600x400.jpg
Deel via:

‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’

Sanne van der Zanden, Customer Care manager
Sanne van der Zanden

Ik help je graag verder

+31 (0)6 4670 6267