Direct naar de content
icon search white
Evenementen

iBurgerzaken digitaal eindejaarsevent 2020

Wij nodigen je graag uit voor ons unieke online iBurgerzaken eindejaarsevent! Reserveer donderdagmiddag 10 december van 13.00 tot 15.00 uur in je agenda. Dan nemen we je mee in onze plannen voor 2021 waarin de thema's: Verbeteren, Verrijken en Vooruitdenken een grote rol spelen. Ook geven we een kijkje in de iBurgerzaken keuken en gaan we samen het gesprek aan over uiteenlopende actuele onderwerpen.

Direct aanmelden voor dit evenement

  • 10 december
    13.00 - 15.00
    Digitaal via MS Teams

Bekijk de videoboodschap van Tjerk

Hierin vertelt Tjerk Venrooy, directeur bij PinkRoccade Publiekszaken je kort meer over het event en hoor je waarom jij er écht bij moet zijn. Meld je direct aan (aanmelden kan tot 7 december)!

uitnodiging-nieuwsbrief-01.jpg

Het programma 

  • 13.00 uur: Opening
  • 13.05 uur: Plannen 2021: Verbeteren, Verrijken en Vooruitdenken
  • 13.40 uur: Een kijkje in de iBurgerzaken keuken: kies één break-out sessie
  • 14.10 uur: Pauze
  • 14.20 uur: Wrap-up 
  • 14.30 uur: Cabaretshow van Andries Tunru & afsluiting

Kies één break-out sessie 

We geven je tijdens dit event een uniek kijkje in de iBurgerzaken keuken. Dit doen we aan de hand van 10 break-out sessies met allemaal een actueel thema. De overige sessies kan je later terugkijken, we nemen alles op. Hieronder zie je een overzicht van de sessies:

  • VOG (Verklaring Omtrent Gedrag)
    Binnenkort is het via iBurgerzaken mogelijk om een VOG aan te vragen. Zet als gemeente deze extra stap richting digitale dienstverlening. Michelle laat je zien hoe dit werkt.
  • Toekomst van digitale geboorteaangifte
    Een prachtig stukje dienstverlening waar Dylan en Hans van Holstein (gemeente Helmond) je graag wat meer over vertellen! De ontwikkelingen staan niet stil: de eerste stap was iGeboorte+ en de volgende stap is een koppeling naar Babyconnect. 
  • iBijhouding
    iBijhouding is de applicatie waarmee je op een efficiënte manier persoonslijsten kunt bijhouden. Deze is in samenwerking met kwartiermakers ontwikkeld. Frank en Leon laten zien waar we nu staan én waar we heen gaan.
  • De wereld achter iBurgerzaken: van proces tot techniek
    Dit is hét moment om een keer te zien wat er op de achtergrond allemaal draait en gebeurt om iBurgerzaken op de voorgrond goed te laten werken. Laat je inspireren door John en Thijs.
  • Proces incidenten & marktsignalen met focus op iVerblijf & Adres
    iVerblijf & Adres is één van de meest gebruikte apps en toch staan er veel marktsignalen en zelfs incidenten en bugs open. Nieuwsgierig naar hoe dat komt en altijd al willen weten hoe ons proces rondom (het prioriteren van) incidenten, bugs en marktsignalen werkt? Haak dan aan.
  • Vooruitdenken: de toekomstdroom van (i)Burgerzaken
    Van dromen naar een concrete invulling van de toekomst van het burgerzakendomein. In deze sessie nemen Jesse en Engelbert je mee in het thema: Vooruitdenken.
  • Samen verder: jouw reis door iBurgerzaken
    Jouw reis door iBurgerzaken stopt niet na implementatie. Je haalt het maximale uit de applicatie door doorontwikkeling en transformatie. Wij begeleiden je graag op deze reis. Femke en Mark vertellen je meer over de weg daar naartoe.
  • Actuele best practices
    Wij hopen dat je regelmatig een kijkje neemt op: www.100bestpractices.nl. Samen met Sonja en Arjen voegen we hier 2 nieuwe Best Practices aan toe: Digitaal toestemming verlenen reisdocument voor het minderjarige kind én Digitaal uittreksel/afschrift aanvragen door de advocaat of notaris.
  • Datagedreven sturing
    Data in de juiste context plaatsen: wij vertellen je graag meer over de ontwikkelingen op o.a. het gebied van Power BI en dashboards. Ook zijn wij benieuwd naar waar jullie wensen op dit gebied liggen.
  • Software testen
    Er komt nogal wat bij kijken om software goed te testen. Richard, Martijn en Jelle laten je zien hoe wij kwaliteit borgen met behulp van testen. Ook lichten we de gebruikerstesten extra uit. 

Belangrijke informatie

  • Datum: donderdag 10 december 2020
  • Tijd: 13.00 tot 15.00 uur
  • Digitaal via MS Teams (heb je geen Teams? Dat is geen probleem!)
  • Deelname is geheel gratis
  • Aanmelden via roze aanmeldbutton hierboven
  • Graag aanmelden voor 7 december
  • Vragen over dit event? Neem dan contact op met Loes Meijs via: Loes.Meijs@PinkRoccade.nl
uitnodiging-nieuwsbrief-01.jpg
Tjerk Venrooy, directeur Publiekszaken

‘Ik kijk nu al uit naar 2021 waarin we jullie wensen en doelen op het gebied van (digitale) dienstverlening verder vorm gaan geven in een persoonlijk plan!’

Deel via:

‘Via tevreden klanten naar tevreden burgers en bedrijven over de gemeentelijke dienstverlening.’

Tjerk Venrooy, Directeur Publiekszaken
Tjerk Venrooy

Ik help je graag verder

+31 (0)6 2952 7176