Om gemeentelijke taken uit te kunnen voeren is het soms ook voor niet-burgerzakencollega’s noodzakelijk om de BRP te raadplegen. iRaadplegen is de app die ze daarbij ondersteunt. Nieuwsgierig hoe deze app werkt of hoe je als applicatiebeheerder burgerzaken de autorisatieprofielen inricht? Dan is dit webinar perfect voor jou. Lees er hieronder meer over en meld je aan
Iedere gemeente wil zo min mogelijk fouten maken in haar dienstverlening. Het snel en makkelijk raadplegen van de Basisregistratie Personen (BRP) is daarvoor essentieel. Persoonsgegevens in de BRP van andere gemeenten mogen medewerkers binnen een gemeente onder voorwaarden en voor specifieke taken gebruiken. Zo’n gemeente heet dan “gemeente als buitengemeentelijke afnemer” (GABA).
Met iRaadplegen heeft de binnengemeentelijke raadpleger direct toegang tot de persoonsgegevens uit de BRP. iRaadplegen is zo gemaakt dat de gebruiker alleen (bepaalde rubrieken van) personen kan raadplegen. Zonder andere iBurgerzaken-functionaliteiten ziet het scherm er erg rustig en overzichtelijk uit. Een applicatiebeheerder burgerzaken richt de autorisatieprofielen in en gebruikt zo gewenst de basisinstellingen die al standaard zijn ingericht volgens de GABA-matrix.
De doelgroep van dit webinar
Het eerste deel van het webinar is vooral voor (toekomstige) gebruikers van iRaadplegen, voor de binnengemeentelijke raadplegers van de BRP. Het tweede deel van het webinar richt zich op applicatiebeheerders burgerzaken die autorisatieprofielen aanmaken en onderhouden. Voor dit webinar maakt het niet uit of je iRaadplegen al gebruikt of juist nog niet.
Tijdens het webinar komt dit aan bod
De consultant deelt tijdens dit webinar kennis en praktijkervaringen over iRaadplegen. Daarbij benoemen we verschillende best practices. Uiteraard is er volop ruimte voor het stellen van vragen.
iRaadplegen voor en door binnengemeentelijke raadplegers
Protocollering en slim zoeken om dat te beperken
Het beheren en onderhouden van autorisatieprofielen
Houd rekening met deze voorwaarden
iAcademy webinars komen het beste tot hun recht als je de sessie zelf actief bijwoont. We nemen ze daarom ook niet op. We rekenen dan ook op je komst nadat je je hebt ingeschreven. Wil je je deelname annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur vooraf door een mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl.
Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket 2? Dan is deelname inbegrepen voor maximaal 2 personen per gemeente. Geen Samen Verder pakket? Dan neem je deel voor 275 euro per persoon.
Na inschrijving ontvang je een e-mailbevestiging. Een aantal dagen voor aanvang van het webinar ontvang je nog een e-mail met laatste details, waaronder de deelname link naar de Microsoft Teams omgeving.
Neem gerust contact op
Heb je nog vragen over dit webinar? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl.
Op deze website gebruikt PinkRoccade Local Government cookies en vergelijkbare technieken. Dit doen we om de website goed te kunnen laten werken en om te analyseren hoe de website wordt gebruikt. Bovendien voorkomt dit dat je meerdere malen dezelfde gegevens hoeft in te vullen. Zie voor meer informatie onze privacy- en cookieverklaring.