Direct naar de content
icon search white
Digitaal

iAcademy webinar iBrondocumenten i.c.m. iArchief

Werkt jouw gemeente met iBrondocumenten en/of iArchief? En wil je zien hoe dit precies werkt en wat de makkelijkste werkwijze is hierin? In dit webinar laten we zien hoe beide applicaties werken en wat nou precies het verschil is hiertussen. Ook als jouw gemeente overweegt met deze applicaties te gaan werken, is het handig om dit webinar bij te wonen. Lees er hieronder meer over en meld je aan.

Direct aanmelden voor deze sessie

  • 5 maart
    14.00 - 15.00
    Online

Over iBrondocumenten en iArchief

iBrondocumenten maakt al je brondocumenten die gebruikt zijn voor de opname van gegevens op de persoonslijst digitaal toegankelijk. Zo zijn deze documenten gedurende de wettelijke bewaartermijn makkelijk en snel toegankelijk voor iedereen die daartoe bevoegd is. iBrondocumenten houdt daarbij uiteraard ook informatie vast wie er wanneer inzage heeft gehad in welk brondocument.

iArchief focust zich op het archiveren van zaken inclusief documenten. De zaken worden vernietigd op het moment dat de bewaartermijn verstreken is. Binnen deze zaakdossiers bevinden zich vaak ook brondocumenten, denk hierbij bijvoorbeeld aan aktes. Deze documenten moeten in veel gevallen langer of blijvend bewaard blijven. Dat is waar iBrondocumenten om de hoek komt kijken. Met deze module in iBurgerzaken sla je de brondocumenten apart op, los van iArchief. In iArchief komt een verwijzing naar dit document zodat je het altijd eenvoudig terug kan vinden. Bij vernietiging van de zaken blijven de brondocumenten in iBrondocumenten bewaard. Op deze manier is de archivering van zowel je zaken als van je brondocumenten op orde.

Tijdens het webinar komt dit aan bod

We gaan in op hoe je iBrondocumenten en iArchief naast elkaar gebruikt en hoe deze combinatie zorgt dat jij 100% aan de wet voldoet. Ook laten we de functionele werking van beide applicaties zien. Aan bod komt onder andere:

  • Ontsluiting en (automatische) opslag van brondocumenten
  • Slim opzoeken van brondocumenten, binnen een zaak of via de persoon
  • Direct scannen van ondertekende brondocumenten
  • Datamigratie van digitaal naar digitaal of zelfs van papier naar digitaal
  • Ontsluiting en (automatische) opslag van alle andere (niet bron-)documenten in iArchief
  • Naleving van bewaringstermijnen en bijbehorende vernietigingslijst
  • Raadplegen 'Referentiedocumenten' vanuit iArchief en waar vind ik het brondocument terug
  • Vernietigen vanuit iArchief, welke gegevens blijven bewaard in iBrondocumenten

De doelgroep van dit webinar

Het webinar is geschikt voor applicatie- en functioneel beheerders én voor burgerzakenmedewerkers die regelmatig brondocumenten opslaan en ontsluiten.

Houd rekening met deze voorwaarden

Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket 2? Dan is deelname inbegrepen voor maximaal 2 personen per gemeente. Geen Samen Verder pakket? Dan neem je deel voor 290 euro per persoon.

Na inschrijving ontvang je een e-mailbevestiging. Daarna ontvang je meer details over het webinar dat je volgt via Microsoft Teams. Wil je je deelname annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur vooraf door een mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl.

Neem gerust contact op

Heb je nog vragen over dit webinar? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl

Deel via: