Direct naar de content
icon search white
22 november 2017 - Blogs

Van 'wat toen was' naar 'wat nu is'

2018, nog zover weg maar toch zo dichtbij. Nog minder dan 30 dagen en dan is het alweer Kerst en we weten allemaal dat Oud & Nieuw er vlak achteraan komt. Een mooi moment om eens naar afgelopen jaar te kijken. Om stil te staan bij successen, fouten te overdenken en vooral om verder te kijken naar aankomende kansen. Naar een jaar waarin ik én alle andere burgers van Nederland centraal staan.

2017: een bewogen jaar
Mijn 2017 begon meteen met afscheid. Op 5 januari had ik mijn laatste dag bij mijn vorige werkgever. Amper een week later begon ik bij PinkRoccade Informatievoorziening, als commercieel medewerker. Tijdens deze eerst paar weken heb ik genoeg gesprekken met collega’s gehad. Vele hadden het over ‘het oude PinkRoccade’ en over ‘toen we nog in Eindhoven gevestigd waren’. De herinneringen aan die tijd stonden veel collega’s nog vers op het netvlies. Voor mij waren het ‘slechts’ verhalen die ik nooit volledig zal kunnen begrijpen.

De eerste paar maanden bij een nieuwe werkgever en in een andere functie zijn altijd turbulent. Je hoort, ziet en leest zoveel maar je weet amper meer wat boven en onder is. Op een gegeven moment begin je dingen te herkennen. Bepaalde namen van personen die bij bepaalde gemeenten horen. Bepaalde trajecten waar je voor de eerste keer bij betrokken wordt en waar alles nog onduidelijk is, maar die de tweede keer al weer een stuk duidelijker zijn. Producten en artikelcodes krijgen een betekenis zodra je snapt wat ze inhouden en wat je ermee kunt doen. Verbanden worden zichtbaar en deze kun je ook steeds makkelijker leggen.

Van het begin naar het eind
Naarmate je steeds meer hoort, vraagt en met collega’s praat, krijg je een idee waar iedereen zo ongeveer mee bezig is. En juist dat zijn interessante momenten! Een simpele vraag in mei ‘heb je nog iets wat ik voor je kan doen?’ krijgt meer vorm nadat je het webinar mag organiseren en bijwonen. Hé, dat A4’tje wat ik in mei heb getypt, dat ging over deze module. En die module zijn ze nu aan het ontwikkelen en over een paar maanden kunnen klanten het gebruiken! Eens kijken of ik ze nog verder in dit traject kan helpen.
Amper een paar weken later vraag ik deze collega’s of ze hun voortgang op papier willen zetten zodat ik het in de nieuwsbrief kan zetten. En laten we ook alvast eens nadenken over een webinar zodra de module helemaal af is, de communicatie naar onze klanten maar ook zeker binnen onze eigen organisatie. Nee, stilzitten doe ik hier zeker niet.

Afgelopen week hadden we een update voor de hele business unit. Onze nieuwe Managing Director, Stefan Kuijpers, begon de update. Hij nam ons mee waar het voor hem allemaal begon, ‘wat toen was’ in 2013 en waar ze naar toe wilden. En naar ‘wat nu is’, dit moment en komend jaar.

Wat toen was
De AR-Tool voor CIR werd in de markt gezet. Niet veel later kwamen de eerste ideeën voor de NAO module en CLIQ. De NAO module is ondertussen ontwikkeld en diverse klanten maken al gebruik van dit ‘ooit’ goede idee. Het idee voor CLIQ begon ooit klein, maar is in de tussentijd steeds groter en uitgebreider geworden. Doordat er afgelopen nog veel is toegevoegd aan nieuwe koppelvlakken, zijn we nog niet helemaal klaar. Daarnaast hebben we de ISAE type II verklaring gekregen en hebben we nieuwe dienstverleningen bedacht. De Security & Health check en Kwaliteitscontrole Adresketen BAG-BRP zijn daar mooie voorbeelden van.

Wat nu is
Maar we blijven niet stiltaan in het ‘toen’. Ondertussen zijn we druk bezig met diverse nieuwe modules. Modules waarmee niet alleen klanten, maar ook burgers geholpen kunnen worden.
We zijn de stipjes op de horizon, waar we naartoe willen, aan het vaststellen en plannen aan het maken hoe we daar kunnen komen. De vraag die ik mezelf hierbij stel is: ‘Hoe halen we het beste uit onszelf voor onze klanten en de burgers.’ Ik het namelijk niet alleen voor PinkRoccade, maar vooral ook voor mezelf. Tenslotte ben ik toch ook ‘de burger’. Ik zou zeggen, laat 2018 maar komen. Het jaar waarin ik en alle andere burgers van Nederland centraal staan.

Suzanne Henkens
Commercieel medewerker Informatievoorziening

 

Deel via:

‘Het beste uit beide partijen naar boven halen, voor de klant en de burger.’

Suzanne Henkens, Commercieel medewerker binnendienst
B74W4963.png

Ik help je graag verder

+31 6 4670 6718