Direct naar de content
icon search white
18 december 2018 - Blogs

Marketing binnen Informatievoorziening: wat hebben we in 2018 allemaal gedaan én wat gaan we doen!

Nog een week te gaan voor Kerstmis, wat gaat een jaar snel! In november 2017 ben ik gestart als Marketing & Communicatie medewerker binnen de businessunit Informatievoorziening. Een functie waarin ik veel vrijheid krijg in mijn werkzaamheden. Daarbij mag ik samen werken met gemotiveerde en ook zeker gezellige collega’s. Graag kijk ik terug op de mooie projecten die ik organiseerde in 2018. En blik ik vooruit op wat 2019 mij en jullie als klanten gaat bieden op het gebied van marketing. 

De marketingplannen voor 2018, een leuke uitdaging
Want waar begin je als je geen ervaring hebt met technische producten en diensten die Informatievoorziening biedt? Met de business analisten en hun teams heb ik gekeken naar de roadmap voor 2018. Want voor een marketeer is het natuurlijk belangrijk om te weten welke nieuwe producten er aan komen en over welke updates moeten we communiceren. Daarnaast was er de wens om te starten met het geven van e-learnings en workshops. Dit met als doel om jullie op weg te helpen met vraagstukken die spelen binnen jullie gemeente. Onze consultants en Customer Care medewerkers spreken jullie dagelijks en weten daardoor goed over welke onderwerpen zij jullie iets kunnen leren. Met hen is de jaarplanning gemaakt en gaven we 8 succesvolle e-learnings en 5 workshops.

Ben je benieuwd welke, klik dan hier! E-learnings kun je nog afnemen en de mogelijkheid om workshops op locatie te geven bespreken we graag met je.

Leuk om jullie praktijkervaringen te horen
Tijdens de klantendagen in Houten en Assen presenteerde verschillende gemeenten enthousiast over producten als AVG en Makelaarsuite, Niet Authentieke Objecten en Toolkit Informatievoorziening. Ik vind het erg leuk om deze dagen te organiseren en helemaal als gemeenten zelf graag het woord nemen en hun praktijkervaringen delen met collega’s.

Bestuursdienst Ommen-Hardenberg en gemeente Waddinxveen hebben in 2018 de gastpresentaties voor de cloudsessies verzorgd in het datacenter Aalsmeer. Zij spraken over de redenen waarom ze gemigreerd zijn naar de Pink Private Cloud. Want de grote vraag die bij veel gemeenten speelt is toch; hoe werkt dat nu in de cloud en waar staat de data dan? Na deze sessies vind ik het altijd mooi om te zien hoe het beeld bij gemeenten over de cloud veranderd is.

Op de set en jullie ervaringen met co-creëren
iNzicht Sociaal domein is in februari live gegaan. Samen met gemeente Lingewaard hebben we hiervoor de promotievideo’s gemaakt die de start waren van deze campagne. Toen mijn collega Cora Schreuders en ik de dag van het filmen op locatie kwamen was de halve afdeling van het Sociaal domein al omgetoverd tot filmset. Gaaf was het om te zien dat alle medewerkers gewoon door gingen met hun werkzaamheden tijdens de opnames van de verschillende video’s.

Het gemak waarmee jullie je ervaringen delen op camera verbaast mij iedere keer weer! Als ik dit namelijk zelf mag doen, kan het zo 10 keer opnieuw. Zowel de medewerkers uit Lingewaard als de 4 referenten uit onze laatste co-creatie video deden dit in no-time goed. Mijn complimenten daarvoor! Want zowel intern als extern ontvangen we hier veel positieve reactie op. 

De marketingplannen voor 2019
Onze Managing Director, Stefan Kuijpers, heeft het er in zijn blog in de nieuwsbrief van oktober al over gehad. De businessunit Informatievoorziening biedt meer dan het realiseren van koppelingen en zorgen dat gegevens uitgewisseld worden binnen de keten. De kracht van onze businessunit zit namelijk in het beheer van de totale keten.

Hier gaan we in 2019 dan ook met marketing de focus op leggen. Dit doen we aan de hand van vier thema’s: gegevensmanagement, connectiviteit, datagedreven sturing en hosting & techniek. Blogs, artikelen, webinars, workshops, interessante ontwikkelen en weetjes, alles wordt afgestemd op deze thema’s. Zodat jouw gemeente met zijn informatievoorziening klaar is om stappen te zetten richting datagedreven sturing. 

Neem gerust contact met mij op!
Ook in 2019 zijn we benieuwd naar jullie ervaringen over onze producten en diensten. En verbinden we gemeenten graag om kennis uit te wisselen. Vind je het leuk om te presenteren tijdens één van onze klantendagen of om als referent deel te nemen in een case? Laat het mij dan weten door te mailen naar: Monique.deHond@PinkRoccade.nl.

Want samen kom je verder!

Deel via: