Direct naar de content
icon search white
28 januari 2019 - Blogs

HR+ in de gemeente

Mijn naam is Martijn Chantrel, Consultant bij de businessunit Informatievoorziening binnen PinkRoccade Local Government. Ik verzorg HR+ implementaties op de Makelaarsuite en via dit artikel vertel ik jullie graag meer over wat HR+ biedt, hoe de implementatie verloopt en de ervaringen van onze klanten. Kijk vooral ook het webinar ‘HR+ in de praktijk’ terug, gepresenteerd door Bart Flipse en mij.

Vanaf september 2018 zijn wij begonnen met het uitrollen van een product om gegevens vanuit het Handelsregister weer te geven in Makelaarsuite, StUF-BG 3.10 formaat. Hiervoor is de module HR+ ontwikkeld.

Inmiddels is de HR+ module al 16 keer succesvol geïmplementeerd en staan er nog een aantal implementaties gepland voor de komende maand. Al met al, een mooi resultaat sinds de uitrol van de module!

Gekoppelde applicaties bevragen rechtstreeks het nieuw gevulde gegevensmagazijn
De module HR+ zorgt voor een tweede gegevensmagazijn in het StUF-BG 3.10 formaat in Makelaarsuite. Hiermee wordt het mogelijk om deze gegevens te distribueren binnen jullie gemeentelijke applicatie landschap. Met de module HR+ maken we het mogelijk dat afnemers een bevraging kunnen doen rechtstreeks op het nieuw gevulde gegevensmagazijn. Hierdoor kunnen afnemers deze gegevens direct gebruiken in hun applicatie en hun werkzaamheden doen!

Het Handelsregister als basisregistratie zorgt voor correcte datakwaliteit
Het Handelsregister wordt gezien als een basisregistratie en moet ook als zodanig gebruikt worden binnen Makelaarsuite. De eerste reden hiervoor is dat het Handelsregister door de eigenaren van de bedrijven gevuld wordt. Daarbij komen de adresgegevens uit de BAG. En de persoonsgegevens uit de BRP. We controleren tijdens de implementatie op locatie en na afloop altijd goed of er uitval is ontstaan na de vulling. Daarbij bespreken we gelijk het belang van het terugmelding naar de Kamer van Koophandel. Hiermee realiseren we een correcte datakwaliteit in zowel de gegevensmagazijnen van de gemeente, als in de basisregistratie voor bedrijfsgegevens.

HR+ koppelt Niet Natuurlijke Personen in StUF-BG 3.10
De meest voorkomende reden voor de aanschaf van de module HR+ is dat de gemeente een applicatie heeft die gekoppeld dient te worden aan Makelaarsuite. Het gaat hierbij om het koppelen van de afname van gegevens van Niet Natuurlijke Personen in StUF-BG 3.10 formaat.

Inmiddels hebben we een koppeling gelegd met de applicatie Djuma voor het afnemen van gegevens van niet-natuurlijke personen in StUF-BG 3.10. Daarbij zijn we druk bezig met applicaties als Decos en SquitXO om ook hier succesvolle koppelingen voor te realiseren.

Neem gerust contact met mij op
Ben je benieuwd wat HR+ voor jouw gemeente kan betekenen? Neem dan gerust contact met mij op via 06 518 970 47 of Martijn.Chantrel@PinkRoccade.nl.

Deel via: