Direct naar de content
icon search white
17 augustus 2020 - Blogs

Even Voorstellen, Peter Hopman, Manager Services

Aan het begin van het afgelopen kwartaal, op 1 april (geen grapje), ben ik als Manager Services gestart bij PinkRoccade Local Government (PRLG) Financiën en Services (F&S). Middenin corona tijd, dus de kennismaking met mijn collega’s en het inwerken is volledig online gegaan. Inmiddels zit ik aardig op mijn plek en voel ik me thuis bij PinkRoccade en tussen mijn collega’s. Ik vind het belangrijk om de komende tijd ook jullie, onze klanten, te leren kennen. In deze blog stel ik mij graag voor, leg ik uit wat mijn rol als Manager Services inhoudt en wat ik voor jullie kan betekenen.

Ik woon in de (naar mijn mening) mooiste en leukste stad van ons land: Utrecht. Vanaf mijn huis vaar ik graag over de grachten en singels van mijn stad. Mijn grootste hobby is echter hardlopen. Dit doe ik gemiddeld zo’n 4 keer per week, weer of geen weer. Zelfs tijdens deze hittegolfdagen vind ik het heerlijk om hard te lopen. Het fijnste moment om te lopen vind ik vroeg de ochtend, als de stad nog slaapt, eerst onder de Dom door en dan ben ik binnen twee kilometer buiten de stad. Inmiddels heb ik 9 marathons gelopen.

Mijn meest spectaculaire marathon was de Jungfrau-Marathon in Zwitserland

Deze uitzonderlijke marathon gaat volledig bergop, vanaf Interlaken (568m) via de “Eigergletscher” (2320m) naar de finish bij “Kleine Scheidegg” (2100m) op de flanken van de Jungfrau bergketen. Een schitterende ervaring. Voor dit jaar (december) sta ik ingeschreven voor de marathon in Valencia, al is het nog niet zeker of die doorgaat.

Lange tijd ben ik werkzaam geweest als psychiatrisch- en kinderverpleegkundige

Het grootste deel hiervan in het UMC-Utrecht. In 2011 gingen het UMC over naar Elektronisch Patiënten Dossier voering (EPD). Vanuit de verpleegkundige beroepsgroep nam ik deel aan de stuurgroep die het verpleegkundig kind-dossier digitaliseerden. Dit deden we onder andere met ondersteuning van consultants van Centric. Die samenwerking beviel hen en mij erg goed.

En zo heb ik de stap gemaakt naar de IT

Na een tijdelijk rol als Consultant-Healthcare ben ik bij Centric Manager Dienstverlening binnen het Sociaal Domein geworden. En nu dus werkzaam als Manager Services bij PRLG F&S. In deze functie vallen zowel de consultants, de projectmanagers en het Kenniscentrum onder mijn verantwoordelijkheid. Samen met Julius Haagh, manager Product Management, heb ik een gedeelde verantwoordelijkheid voor de afdeling Sales.

Samen zetten wij ons elke dag in, zodat onze klanten hun werk goed kunnen doen

Mijn grootste uitdaging is dat de juiste collega’s, met de juiste kennis, met de juiste dingen bij onze klanten bezig zijn. Het doel van onze consultants is om jullie op een goede manier te ondersteunen bij het gebruik van onze financiële systemen. Onze projectmanagers zorgen ervoor dat projecten een goede doorgang vinden. Onze collega’s van het Kenniscentrum staan klaar om vragen en eventuele problemen of bugs goed op te pakken.

De meeste energie krijg ik van werken met een enthousiast team

Er gaan nog voor 1 januari 2021 veel klanten live met onze oplossing iFinanciën. Het enthousiasme waarmee onze collega’s praten over iFinanciën (en over onze andere producten) heeft mij vanaf de eerste dag gevangen. Het geeft veel energie om te zien dat ook klanten erg enthousiast zijn. Samen zorgen we voor goede en betrouwbare producten, kundige collega’s op de juiste plek en heldere, haalbare planningen in projecten. En daarmee zorgen we voor een goede samenwerking en tevreden klanten.

Klantvriendelijkheid en klanttevredenheid, dat is dienstverlening voor mij

Zoals in het begin van deze blog aangegeven, wil ik de komende periode graag de samenwerking versterken. Mijn doel is om jullie te helpen en daarvoor haal ik graag eventuele drempels weg die er kunnen zijn, om ons te vinden of om ons te durven bellen.

Ik vind het erg belangrijk om bereikbaar te zijn

Ons Kenniscentrum is uiteraard het eerste aanspreekpunt bij problemen. Maar mocht je nou gewoon een kleine vraag hebben en weet je even niet waar je die kan stellen? Of vind je het leuk om verder kennis met mij te maken? Bel of mail mij. Ik help je graag verder en verbind je eventueel aan de juiste mensen. Je vindt mijn contactgegevens door hieronder naar beneden te scrollen. Voor een gezicht bij de naam verwijs ik je vooralsnog graag even door naar mijn LinkedIn profiel. Ook die link vind je hieronder.


Hartelijke groet,

Peter Hopman

Deel via:

‘Ik vind het belangrijk dat onze klanten zich gehoord voelen en makkelijk de weg weten te vinden binnen onze organisatie. Klantvriendelijkheid en klanttevredenheid, dát is Dienstverlening.’

Peter Hopman, Manager Services Financiën & Services

Ik help je graag verder

+31 6 2145 9246