Direct naar de content
icon search white
1 maart 2017 - Persbericht

Cliënten dienen digitaal inkomensregistraties in bij Werkplein Drentsche Aa!

Sinds 1 januari dienen cliënten van Werkplein Drentsche Aa wekelijks hun inkomstregistraties digitaal in. Werkplein Drentsche Aa maakt al langer gebruik van het digitale klantportaal van PinkRoccade Samenlevingszaken. De cliënten van het Werkplein konden al makkelijk een aantal basisgegevens invullen en wijzigen, zoals telefoonnummer, e-mailadres en bankrekeningnummer. Ook konden zij hun uitkeringsspecificaties en jaaropgaven altijd en overal inzien.

Maak gebruik van de zelfredzaamheid van je cliënt

Met deze nieuwe versie kunnen cliënten vakantieperiodes invoeren, inkomsten toevoegen en schulden inzien. Tientallen administratieve papieren handelingen worden vervangen door enkele digitale handelingen van de cliënt zelf. Je maakt gebruik van de zelfredzaamheid van je cliënt. Dit bespaart tijd, geld en papier. En de gegevens zijn nauwkeuriger en actueler!

Gebruiksgemak voor jouw cliënt

Het portaal is een afgeschermde digitale omgeving. Inloggen gaat makkelijk, snel en beveiligd via DigiD. De cliënt is niet meer afhankelijk van jouw openingstijden. Hij kan altijd en overal zijn gegevens inzien en wijzigen.

PinkRoccade Samenlevingszaken en Werkplein Drentsche Aa

Organisatieadviseur Remco Bruggink van Werkplein Drentsche Aa is blij met de nieuwe versie: “Slim, snel en simpel, duidelijk, doeltreffend en dichtbij. Dat is onze visie op dienstverlening. Wij zijn daarom als Werkplein Drentsche Aa erg blij dat onze cliënten hun inkomsten nu zelf via Mijn Werkplein kunnen doorgeven. Het past goed bij onze doelstelling om cliënten zoveel mogelijk zelfwerkzaam te laten zijn. Bovendien kunnen wij sneller handelen, omdat de inkomsten direct binnenkomen en wij aan de slag kunnen. Wij merken dat cliënten Mijn Werkplein meteen goed weten te vinden en dat het erg gebruiksvriendelijk is.” 

Nu al een succes!

Cliënten maken al veel gebruik van Mijn Werkplein voor het digitaal invoeren van inkomsten. In de eerste maand zijn er ruim 500 verklaringen succesvol digitaal ontvangen en verwerkt!

Jouw cliënten ook digitaal van dienst zijn?

Wil je ook de digitale dienstverlening van jouw organisatie verbeteren? Geld en tijd besparen én tegelijk meer service aan jouw cliënten bieden? Wij laten je graag zien wat we voor je kunnen betekenen. Neem contact op met Lisanne van der Meeren – 06-46091102 – lisanne.vandermeeren@pinkroccade.nl. Zij helpt je graag verder!

Deel via:

‘Samen met gemeenten wil ik het sociaal domein van de toekomst vormgeven.’

Erleyne Brookman, Managing Director Samenlevingszaken
PinkRoccade_0687.png