Direct naar de content
icon search white
1 mei 2017 - Nieuwsbericht

iZaaksuite verwelkomt de Westerkwartiergemeenten

De Westerkwartiergemeenten gaan aan de slag met iZaaksuite en iDocumenten. Met deze keuze kunnen de gemeenten Grootegast, Leek, Marum en Zuidhorn de ambitie realiseren om het zaakgericht werken gemeentebreed in te voeren. Eenvoudige en voorspelbare dienstverlening staat centraal bij het inzetten van de oplossing.

Eenvoudige en voorspelbare dienstverlening

iZaaksuite en iDocumenten kenmerken zich door de eenvoudige manier waarmee het zaakgericht werken kan worden uitgerold. De applicaties ondersteunen de eindgebruiker met simpele to the point schermopbouw bij het afhandelen van de zaakprocessen. Hiermee zijn gemeenten in staat om hun dienstverlening te harmoniseren, zodat inwoners en bedrijven op een eenduidige en voorspelbare dienstverlening kunnen rekenen.

Jan Deelstra, Informatiemanager Westerkwartiergemeenten: "Met de keuze voor iZaaksuite en iDocumenten zijn wij in staat om onze processen op een eenvoudige en uniforme manier te digitaliseren.”

Tijdsbesparing dankzij integraal klantbeeld

De zaakgericht werken architectuur van iZaaksuite baseert zich op de Gemma 2 principes, waarbij de taakspecifieke applicaties van bijvoorbeeld Samenlevingszaken, Burgerzaken en Vergunningen op basis van de KING standaarden gekoppeld worden aan het zaaksysteem. Hiermee waarborgt iZaaksuite dat de eindgebruiker in de praktijk geen dubbele handelingen hoeft uit te voeren.

Zo handelt de burgerzakenmedewerker zijn verhuizing af in iBurgerzaken. De documenten die gerelateerd zijn aan de verhuizingszaak worden opgeslagen in iDocumenten en de zaakgegevens in het zakenmagazijn. De opslag, en daarmee ook de archivering, wordt automatisch verzorgt op de achtergrond. De burgerzakenmedewerker voert daarvoor zelf geen extra handelingen uit. Hiermee wordt tijd bespaard en tegelijkertijd wordt een totaal klantbeeld opgebouwd voor de KCC medewerker.

"Het voordeel van iZaaksuite is dat de koppelingen naar bijvoorbeeld iBurgerzaken passen bij onze ambitie om alle zaak- en documentinformatie ook van de domeinapplicaties centraal op te slaan, zodat onze organisatie een totaal klantbeeld opbouwt. Hiermee zijn wij in staat om onze dienstverlening richting de burger en bedrijven verder uit te breiden.”, Jan Deelstra.

Deel via:

‘Producten ontwikkelen die het verschil maken, zowel voor de medewerker van de gemeente als voor de burger.’

Jouke Schrover, Productmanager Zaakgericht werken
Jouke Schrover

Ik help je graag verder

+31 (0)6 1332 9617