Direct naar de content
icon search white
4 april 2016 - Nieuwsbericht

Interview met José Spaan, helpdesk

Velen van jullie zullen mijn stem wel kennen denk ik, want ik ben die ‘oude dame’ op de helpdesk Publiekszaken. Mijn naam is José Spaan, 60 jaar, woonachtig in Beek en Donk, midden in het dorp met uitzicht op het gemeentehuis.

José Spaan.JPGPersoonlijk

Ik houd van mensen om me heen. Omdat ik uit een gezin kom van elf personen is er aan familie en vrienden geen gebrek. Ik breng dan ook graag mijn vrije tijd met hen door. Daarnaast bezoek ik twee keer in de week de sportschool, omdat het moet. Daar ik dol ben op gadgets, surf in graag in mijn vrije uren op het internet om te kijken wat er nu weer te krijgen is. Het kan mij niet gek genoeg zijn. Ook houd ik van ‘offline winkelen’; ik ga graag op zoek naar leuke winkeltjes, al is het niet eenvoudig tegenwoordig met al die landelijke ketens. Wat mijn vakanties betreft, heb ik mij voorgenomen om de tien grootste vulkanen van de wereld te bezoeken; zes gedaan nog vier te gaan. Bovenaan mijn verlanglijstje staat een bezoek aan de Mauna Loa op Hawaï

Zakelijk

Toen ik in dienst kwam heette ons bedrijf nog L+T Informatica naar de oprichters Cees van der Land (de L) en Onno Tinga (de T). Welgeteld 28 jaar en één maand geleden, ben ik begonnen als administratief medewerkster bij de afdeling Services. Na diverse omzwervingen ben ik al enkele jaren actief als tweedelijns medewerker bij de businessunit Publiekszaken. Hier ondersteun ik de applicaties Cipers, GBA-VOA en last but not least iBurgerzaken.

Het is fijn werken bij Publiekszaken, een leuke mix van jong en oud. Al moet ik wel bekennen dat ‘oud’ hoofdzakelijk bestaat uit mijn directe collega Leo, Harry en ikzelf. Het is dan ook een eer om de ’Young Professionals’ te mogen begeleiden in hun eerste maanden op de helpdesk. Ook ben ik er trots op om samen met onze kwartiermakers, klanten en ons team te mogen werken met iBurgerzaken.

Menselijke contact

Hopelijk maak ik de invoering van de landelijke BRP nog mee! We gaan sowieso spannende jaren tegemoet: Steeds meer gemeenten en burgers gaan werken met de apps van iBurgerzaken. Omdat ik het directe contact met de klanten een van de prettigste kanten van mijn werk vind, ben ik erg benieuwd hoe de klantenrelatie in de toekomst zich ontwikkeld.

Als medewerker van de helpdesk is het voor mij een uitdaging om een goede balans te vinden tussen het digitale en het menselijke contact met elkaar. Maar al te goed ben ik me bewust van diverse ontwikkelingen: iCommunity en iAcademy zullen vanaf het najaar een steeds grotere rol spelen. Mat Keijers schreef vorige maand in zijn rubriek 'Wetenswaardigheden Burgerzaken' al dat kwartiermakers blij zijn dat ze niet meer op de Cipers-wijze hoeven te werken. En dat alles terwijl de ‘oude dame’ u al die jaren zo trouw heeft gediend… ☺

Wellicht tot binnenkort aan de telefoon of bij ons op kantoor?


Deze rubriek 'Interview met...' wordt maandelijks gepubliceerd in de digitale nieuwsbrief van de businessunit Publiekszaken. De rest van de nieuwsbrief alsook het archief leest u hier.

Deel via: