Direct naar de content
icon search white
4 januari 2017 - Blog

Wetenswaardigheden Burgerzaken (jan. 2017)

Dit keer een korte terugblik en vooruitblik.

In elke digitale nieuwsbrief van PinkRoccade Publiekszaken, vind je voortaan deze rubriek 'Wetenswaardigheden Burgerzaken' van mijn hand. In deze rubriek vind je onderwerpen als: Wat viel mij op in het nieuws? Wat vind ik goed aan deze ontwikkeling? Wat vindt PinkRoccade van een bepaalde ontwikkeling in de branche? In deze rubriek lees je het nieuws met over Burgerzaken vanuit burgerperspectief en innovaties. De ene keer zul je hier mijn mening in teruglezen, de andere keer is sec het nieuwsfeit. 

Dit keer een korte terugblik en vooruitblik.

Veel leesplezier,
Mat

We kijken even terug…

De periode tussen Kerst en oud op nieuw is altijd een mooi moment om terug te kijken op wat er in dat jaar zoal is gebeurd. Dat heb ik ook gedaan en in eerste instantie probeer je dan feiten op te sommen. Feiten als 60 gemeenten in 1 jaar tijd geïmplementeerd, 4 nieuwe apps op de markt gebracht, fantastische kwartiermakers die voorbeeld zijn voor anderen etc. Ik kwam tot een 60-tal mooie feiten en ook een 5-tal aandachtspunten.

Echter… dat is rationeel. Toen ben ik gaan wandelen en heb ik eens nagedacht waar ik nu echt blij van ben en waar ik trots op ben. Wanneer en waardoor krijg ik nu de smile van yes op mijn gezicht? En dan kom ik toch op het menselijke aspect. Van zowel onze klanten en ons team. Van momenten waar je positieve feedback over je product of de implementatie krijgt. Momenten waarop de kwartiermakers met trots laten zien aan collega gemeenten hoe zij het doen en wat dat voor positief effect heeft op de dienstverlening én de medewerkers van de gemeente. Momenten waarop je met trots kunt vertellen dat jouw klanten de beloofde werkdrukvermindering en de selfservice naar de burger – met respectievelijk meer dan 30% en 80% – hebben waargemaakt. Momenten waar je als partners samen die mooie prestatie hebt neergezet. Mijn dank aan allen die geholpen hebben dit waar te maken.

We kijken vooruit….

Begin dit jaar vroeg me iemand, ‘wat is je zakelijke doelstelling?’. Spontaan riep ik: mensen blij maken met onze oplossing. Of dat nu burgers, medewerkers van onze klanten zijn of medewerkers in ons team. En ik ben pas tevreden als de helft van Nederland +1 inwoner gebruik maakt van iBurgerzaken! Heb nog effe te gaan maar wel een mooie mijlpaal.

Voor 2017 gaat mijn focus vooral uit om onze cloud nog stabieler te krijgen en minder afhankelijk te zijn van storingen in de omgeving van iBurgerzaken. Ook gaan we een aantal nieuwe apps live brengen zoals de eerste inschrijving, verkiezingen en begraafplaatsen. En onze aandacht gaat ook uit naar het verhogen van de digitale aanvragen bij de gemeenten die iBurgerzaken al gebruiken. Ook zien we dat veel grote gemeenten op procesniveau onze app willen gebruiken. Vooral het geboorteproces met de elektronische handtekening in het ziekenhuis (app iGeboorte) en de “groene verhuizing”  (app iVerblijf & Adres) bieden veel voordelen. Ook gaan we nog meer aandacht schenken aan de kwartiermakers. Een zeer belangrijke sleutel voor het succes van iBurgerzaken. Voor ons en ook voor andere gemeenten.

Op naar een mooi 2017!

 

---

Ontvang je onze nieuwsbrief nog niet? Vergeet je dan niet aan te melden, zodat je deze update nooit meer hoeft te missen. Stuur bovendien deze nieuwsbrief door naar jouw collega’s die wellicht de nieuwtjes ook willen weten.

Deel via:

‘Mijn doel: 10 miljoen blije burgers én 250 tevreden gemeenten.’

Mat Keijers, Productmanager Burgerzaken
Mat Keijers

Ik help je graag verder

+31 (0)6 2952 7442