Direct naar de content
icon search white
10 oktober 2017 - Blog

Blog Jouke: iZaaksuite, een uniek zaaksysteem!

Misschien heb je het al gehoord, PinkRoccade Local Government heeft een nieuwe propositie voor het zaakgericht werken, iZaaksuite! Ik zal je de komende tijd meenemen in wat iZaaksuite is en wat dit voor jou als gemeente kan betekenen. 

“iZaaksuite, het zaaksysteem met uitstekende koppelingen met taakspecifieke applicaties waarmee je het zaakgericht werken gemeente breed kan invoeren.”

Als eerste neem ik je mee in een stukje historie, oftewel in zaakgericht werken termen, de audit trail van onze oplossing.

In 2007 zijn wij als PinkRoccade Local Government als een van de eerste leveranciers de uitdaging gestart met de ontwikkeling van ons zaaksysteem.  Vanuit de filosofie van een dikke midoffice zijn wij begonnen, waarbij onze zaakafhandeling in staat was om de meest complexe zaaktypen te ondersteunen. De focus lag hierbij op functionaliteit. De tijd van de dikke midoffice is voorbij en dat heeft ons gedwongen om nieuwe keuzes te maken. Daarom hebben we de afgelopen tijd onze strategie op zaakgericht werken “herijkt”. De centrale vraag die we hiervoor hebben beantwoord is: waar ligt onze kracht, maar ook waar ligt onze kracht niet? Hiervoor hebben wij een onderzoek gestart met de vraag wat onze positie is in de zaakmarkt ten opzichte van onze concurrentie. Uit het onderzoek, met 100 gemeenten en verschillende adviesbureaus, is gebleken dat wij goed tot zeer goed scoren op de rijkheid van onze zaakafhandeling/KCS functionaliteit en onze koppelingen met taakspecifieke applicaties. Dit behouden we natuurlijk met iZaaksuite!

De scores uit het onderzoek zijn (op een schaal van 1 tot 6):

  • 5.1 op eigenschappen
  • 4.5 op kwaliteitsniveau
  • 4.2 op user interface & expierence
  • 3.5 op service na verkoop

Onze aandachtspunten liggen op de user interface & experience en de service na de verkoop. In de blog van Ward de Laat kan je meer lezen over de nieuwe Look & Feel van iZaaksuite. 

Service na de verkoop

Een product verkopen is één, klanten tevreden maken is twee! Maar hoe krijg je een tevreden klant? De basis is de tevredenheid over de applicatie. Maar klanttevredenheid heeft ook andere aspecten, denk hierbij aan:

  • De beschikbaarheid van de helpdesk
  • De kundigheid van de antwoorden op vragen
  • De doorlooptijd voor het oplossen van fouten
  • De beschikbaarheid van documentatie
  • Het kunnen meedenken in de ontwikkeling van het product
  • Het contact hebben met andere klanten, afspraken nakomen etc.

Zoals ik al eerder aangaf, is de service na de verkoop een belangrijk aandachtspunt voor iZaaksuite. We hebben hier al acties voor genomen. Zo hebben we extra medewerkers aangetrokken voor de helpdesk, zodat de binnenkomende calls correct en sneller worden behandeld. Twee andere belangrijke verbeteringen zijn de inzet van iCommunity en het introduceren van kwartiermakers.

iCommunity

iCommunity is een online platform waar onze klanten 24/7 toegang tot hebben, hiermee tonen wij transparantie. Via iCommunity geven wij inzicht in onze roadmap en releases. Bovendien kun je exact volgen met welke stories (nieuwe functionaliteiten) wij op dat moment bezig zijn en wat er nog gepland staat voor de komende release. Na elke sprint kun je ook direct het resultaat zien op via iCommunity. Daarnaast kun je documentatie over bijvoorbeeld iZaaksuite en releasebeschrijvingen terugvinden. Dit is voor ons een eerste stap binnen iCommunity. Het komende jaar gaan we iCommunity verder uitbreiden waarbij de mogelijkheid komt om te chatten, in contact te komen met andere klanten en er gestemd wordt welke nieuwe stories in de release komen.

Account aanvragen

Nieuwsgierig? Vraag vandaag nog jouw account aan. Natuurlijk kun je altijd nog contact met ons opnemen wanneer je vragen hebt, maar waarschijnlijk is het antwoord ook in iCommunity beschikbaar. We kijken uit naar jullie input en bijdragen.

Kwartiermakers

Een ander belangrijk speerpunt zijn onze kwartiermakers, waarmee we in gezamenlijk overleg functionaliteit bedenken, ontwikkelen en uitleveren. Het afgelopen jaar zijn we vanuit iZaaksuite hiermee gestart en hier zijn mooie resultaten uitgekomen. Zo hebben we de roadmap tot en met 2018 met elkaar besproken, geprioriteerd en ingezoomd op een aantal specifieke functies en verder uitgewerkt. Mooi om te zien dat we zo met elkaar kunnen samenwerken! Kwartiermaker worden? Neem dan contact op met Jouke Schrover.

De vruchten plukken

Is onze klanttevredenheid al volledig op norm? Nee dat nog niet, hiervoor gaan we hard aan de slag om dit continue te verbeteren. Maar ik proef nu al dat we de vruchten aan het plukken zijn. En eerlijk is eerlijk niets is leuker dan tevreden klanten!

Wil je meer te weten komen over iZaaksuite? Neem dan contact op met Jouke Schrover.

Deel via:

‘Producten ontwikkelen die het verschil maken, zowel voor de medewerker van de gemeente als voor de burger.’

Jouke Schrover, Productmanager Zaakgericht werken
Jouke Schrover

Ik help je graag verder

+31 (0)6 1332 9617