Direct naar de content
icon search white
6 februari 2017 - Blog

Een stabiel netwerk: een stabiele dienstverlening

Wie echt om zijn klanten geeft, stelt de klant voorop en kiest voor optimale dienstverlening, stelde ik in mijn vorige blog. Ik benoemde de verschillen tussen gemeenten als het gaat om selfservicepercentages. En beloofde dat we hier samen werk van zouden maken. Sanne van der Zanden geeft in haar blog in deze nieuwsbrief een aantal concrete tips rondom de vindbaarheid van je dienstverlening.

Op dit aspect van optimale dienstverlening heb je als gemeente zelf heel veel invloed. Op andere vlakken ben je als gemeente afhankelijk van derden… De continuïteit van de gemeentelijke dienstverlening hangt bijvoorbeeld nauw samen met de stabiliteit van ons netwerk. En ook als onze servicedeskwerkzaamheden niet gestroomlijnd verlopen, staat je primaire taak, de dienstverlening aan burgers en bedrijven op de tocht.

Uitbesteden maakt je afhankelijk

Cloud is een containerbegrip. Onder cloud valt een veelvoud aan IT-middelen, waaronder rekenvermogen, opslagruimte, platformen, applicaties en infrastructuren. Vroeger werden al deze IT-middelen door gemeenten zelf onderhouden. Nu je als gemeente cloud diensten afneemt, verplaats je processen van je eigen organisatie naar ons, een dienstverlener.

En dat uitbesteden maakt je afhankelijk. In het bijzonder van onze mensen en onze partners. Het is dan prettig om te weten dat wij dezelfde doelen nastreven. En één ding zal duidelijk zijn, ook voor ons staat continuïteit van dienstverlening aan burgers en bedrijven, naast het belang van de medewerkers bij de gemeenten, voorop.

Optimale en stabiele dienstverlening

We realiseren ons als geen ander dat een stabiel netwerk rust voor een gemeente met zich meebrengt. Een goed beheer van het netwerk is daarom van het grootste belang. Performance, stabiliteit en duidelijkheid over servicedeskwerkzaamheden krijgen daarom dan ook onze volledige aandacht. We werken hier echt elke dag aan. Engelbert Wijnhoven, Manager Operations, zal jullie hier vanaf maart maandelijks in meenemen. Transparantie is immers voor ons een belangrijk goed.

Wie echt om zijn klanten geeft, stelt de klant voorop en kiest voor optimale dienstverlening. Zelf heb je invloed op je selfservicepercentages. Wij zorgen voor een stabiel netwerk en daarmee een stabiele dienstverlening.

Deze blog is gepubliceerd als voorwoord in de digitale nieuwsbrief van PinkRoccade Publiekszaken. De rest van de nieuwsbrief lees je hier.

Deel via:

‘Via tevreden klanten naar tevreden burgers en bedrijven over de gemeentelijke dienstverlening.’

Tjerk Venrooy, Directeur Publiekszaken
Tjerk Venrooy

Ik help je graag verder

+31 (0)6 2952 7176