Direct naar de content
icon search white
Digitale dienstverlening

Selfservice stelt de klant centraal

Verhuizen - aangifte
  • Moderne en gebruiksvriendelijke dienstverlening
  • Dienstverlening plaats- en tijdsonafhankelijk
  • Werkdrukvermindering voor ambtenaren
  • Meer tijd voor de speciale gevallen

Efficiëntere dienstverlening aan burgers

De afgelopen jaren heeft ICT een heel ander gezicht aan onze samenleving gegeven. De smartphone en tablet zijn een verlengstuk van onszelf geworden; een zesde zintuig dat we 24x7 inzetten. Klanten (burger en bedrijf) verwachten dat de dienstverlening van de overheid meegaat in deze ontwikkeling. Zodat zij bij voorbeeld niet meer naar het gemeentehuis hoeven om producten en diensten af te nemen.

Het wordt tijd om de gemeentelijke dienstverlening aan te passen aan de technische mogelijkheden. En daarmee de zelfwerkzaamheid en zelfredzaamheid van burgers en bedrijven te vergroten én de kosten van de gemeentelijke dienstverlening te verlagen. Door het invoeren van selfservice in uw dienstverlening, is dit haalbaar. Het klinkt als een enorme stap, ook op het gebied van ICT, de impact op uw werkprocessen is echter minimaal en de positieve resultaten zijn groot. 

Selfservice binnen Burgerzaken

Met de nieuwe iBurgerzaken apps van PinkRoccade Publiekszaken wordt tegemoet gekomen aan deze wensen; selfservice voor en door de burger, 24x7 vanaf elk gewenst apparaat. 

Meer dan 125 gemeenten [red. april 2017] kiezen al voor dit selfservice concept. Diverse gemeenten hebben in de praktijk bewezen hoe goed selfservice werkt. Zij behalen met een goed beleid en inzet van de juiste middelen selfservicepercentages van meer dan 90%. En dat resulteert in een werkdrukvermindering van meer dan 50%. Burgers ervaren de apps als gebruikersvriendelijk én als een verrijking van de gemeentelijke service.

 

 

Deel via: