Direct naar de content
icon search white
#LSG17

Van 20 naar 90% selfservice!

Alle gebruikers van iBurgerzaken zien het percentage digitale dienstverlening voor specifieke burgerzakenprocessen stijgen. In de praktijk zien we echter grote verschillen tussen gemeenten; selfservicepercentages van 60% tot 90%, waar andere vooralsnog de 20% niet behalen.

Gedurende het jaar werken we -samen- onderstaand stappenplan steeds verder uit. Geen loze kreten, maar goed uitgewerkte praktijkvoorbeelden met concrete handvatten die je direct zelf kunt toepassen. Tijdens de verschillende workshops van #LSG17 gaan we hier bovendien verder op in.

Beleid

Visie op digitale dienstverlening

Gemeentelijk beleid, zoals 'Digitaal, tenzij...', is helder en geeft kaders aan burgers, bedrijven en ambtenaren. Hierdoor ontstaan vaste richtlijnen om te hanteren. Dat is toch voor iedereen prettig of niet?

Website

Online vindbaarheid van je dienstverlening

We trekken van alles uit de kast om onze klanten te verleiden naar het digitale kanaal. Maar heb jij jezelf al wel eens écht de vraag gesteld hoe jouw klant je (online) dienstverlening vindt? Hoe je je website kunt optimaliseren om het selfservicepercentage zo hoog mogelijk te krijgen?

Marketingcommunicatie

Verleiden naar het digitale kanaal

Hoe verleid jij burgers en bedrijven naar het digitale kanaal? Wie zegt dat een gemeente geen reclame mag maken? Door goed om je heen te kijken, binnen en buiten de gemeentesector, wordt verleiden een makkie.

Deel via:
Label-blauw-spinaker-blauw.png


Nog niet ingeschreven? 
Je kunt elk moment instappen in de rijdende trein...

Deel via:

‘Verleid jouw burgers en bedrijven naar het digitale kanaal!’

Sanne van der Zanden, Marketing- & communicatiespecialist
Sanne van der Zanden

Ik help je graag verder

+31 (0)6 4670 6267