Direct naar de content
icon search white
#LSG17

Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten

LSG17_AdobeStock_107480430_WM.jpg
  • Verleiden naar het digitale kanaal
  • Op een laagdrempelige en leuke manier
  • Verhogen selfservicepercentages
  • Werkdrukvermindering voor ambtenaren

Door deel te nemen aan de Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten (#LSG17) ga je op een laagdrempelige en leuke manier aan de slag met verleiden naar het digitale kanaal. Goed voor je dienstverlening en het contact met inwoners en bedrijven. Deze werkwijze draagt bovendien bij aan de werkdrukvermindering bij gemeenten. En er zijn ook nog eens leuke prijzen te winnen.

12 en 13 april 2017

Aftrap tijdens NVVB congres

Gemeenten Ede en Goes verzorgden tijdens het NVVB congres de workshop "Van 10% naar 90% selfservice? Hét stappenplan om dit te bereiken". Gemeente Lingewaard vertelde in haar workshop wat selfservice voor hen heeft betekend.

Workshops april en mei 2017

Beleid & website

In de eerste ronde workshops wordt toegelicht hoe beleid kan bijdragen aan het verhogen van selfservicepercentages. Ook worden de websites van de deelnemers onder de loep genomen; wat is er goed en wat kan er beter? Meer over deze workshops lees je in deze blog.

We verzorgen een extra workshop in september. Direct aanmelden»

Doelgroep: managers Burgerzaken & communicatie (webmaster)

Workshops juni en juli 2017

Marketingcommunicatie

De tweede ronde workshops zal inzoomen op marketingcommunicatie; inzet van middelen en het maken van een marketingplan. Want waarom zou elke gemeente het wiel opnieuw moeten uitvinden? Direct aanmelden»

We verzorgen een extra workshop in september. Direct aanmelden»

Doelgroep: communicatie

Workshops september en oktober 2017

Impact op interne organisatie

Het verhogen van de selfservicepercentages heeft impact op de interne organisatie. Werkprocessen veranderen, de werkdruk aan de balie neemt af, er is meer tijd voor bijzondere gevallen... De derde ronde workshop besteedt hier aandacht aan. Direct aanmelden»

Doelgroep: managers Burgerzaken

november 2017

Landelijk congres

We sluiten #LSG17 af met het Grote Publiekszaken Selfservice Congres (#GPSC17). Meer informatie en direct aanmelden» 

Doelgroep: Gemeentebestuurders, management en directie.

Deel via:
Label-blauw-spinaker-blauw.png

#LSG17: Van 20 naar 90% selfservice!

Alle gebruikers van iBurgerzaken zien het percentage digitale dienstverlening voor specifieke burgerzakenprocessen stijgen. In de praktijk zien we echter grote verschillen tussen gemeenten; selfservicepercentages van 60% tot 90%, waar andere vooralsnog de 20% niet behalen. Deze verschillen zijn eenvoudig te verklaren en met een aantal concrete (communicatieve) maatregelen recht te trekken. Daarmee gaan we je gedurende het gehele jaar met de Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten (#LSG17) helpen. Maandelijks publiceren we daarnaast ook concrete tips in een soort van stappenplan.

Deel via:

‘Verleid jouw burgers en bedrijven naar het digitale kanaal!’

Sanne van der Zanden, Marketing- & communicatiespecialist
Sanne van der Zanden

Ik help je graag verder

+31 (0)6 4670 6267