Direct naar de content
icon search white
#LSG17

Maandelijkse tussenstanden

Alle gebruikers van iBurgerzaken zien het percentage digitale dienstverlening voor specifieke burgerzakenprocessen stijgen. In de praktijk zien we echter grote verschillen tussen gemeenten; selfservicepercentages van 60% tot 90%, waar andere vooralsnog de 20% niet behalen. 

201709 Selfservice-tussenstand.jpg

Selfservicepercentages per maand

Maandelijks publiceren we een aantal cijfers met betrekking tot selfservice dankzij iBurgerzaken. Zowel de selfservicepercentages van de verschillende apps als de besparingen die worden behaald daardoor presenteren we: 

Toelichting selfservicepercentages 

Om deze selfservicepercentages te berekenen, zetten we het aantal digitale aangiften per proces in een maand af tegen het totale aantal aangiften voor datzelfde proces. Om dat te meten hebben we parameters ingebouwd in iBurgerzaken. Vervolgens worden op deze data berekeningen losgelaten die resulteren in overzichtelijke maandelijkse statistieken. Een nadere toelichting op deze cijfers lees je in deze blog

Beoordelingscriteria #LSG17

Vrees niet, we maken telkens enkel de top 5 zichtbaar. De selfservicecompetitie is immers geen einddoel op zich, maar een uitstekend middel voor gemeenten om zich te profileren en haar dienstverlening naar burgers en bedrijven te verbeteren. En toch rijken we in november prijzen uit... We onderscheiden daarbij 4 categorieën:

  • Procentuele groei digitale dienstverlening iBurgerzaken
  • Totaal selfservicepercentage iBurgerzaken
  • Percentage per iBurgerzaken proces
  • Gerealiseerde besparing procentueel
Deel via:

‘Verleid jouw burgers en bedrijven naar het digitale kanaal!’

Sanne van der Zanden, Marketing- & communicatiespecialist
Sanne van der Zanden

Ik help je graag verder

+31 (0)6 4670 6267