Direct naar de content
icon search white
Gegevenslogistiek

Toolkit Informatievoorziening

Binnen de gemeente wordt veel informatie uitgewisseld tussen medewerkers. Maar hoe wordt bewaakt dat altijd kwalitatieve en betrouwbare gegevens worden gebruikt? Wie ziet erop toe dat het gebruik in lijn is met wettelijke kaders? Met de Toolkit hebben gebruikers altijd actuele informatie tot hun beschikking, en kunnen deze alleen benaderen als daarvoor autorisatie is verleend.

De juiste informatie op het juiste moment beschikbaar op de juiste plek. 

Door informatie centraal vanuit Makelaarsuite beschikbaar te stellen, bijvoorbeeld in de vorm van rapporten via een gepersonaliseerd dashboard of geografisch op de kaart, houd je grip op dit proces. Gebruikers hebben altijd actuele informatie tot hun beschikking, en kunnen deze alleen benaderen als daarvoor autorisatie is verleend. Geen rondslingerende mails en Excel.

afbeelding3.png

Informatie kan worden samengesteld vanuit verschillende binnen- en buitengemeentelijke gegevensbronnen. Of het nu een database, webservice, Excel document of CSV export is, het maakt niet uit. Alle denkbare bronnen zijn te ontsluiten en kunnen gebruikt worden om er informatie uit af te leiden. Via een grafische modelleeromgeving kun je zelf selecties maken, gegevens verrijken, filteren, ontdubbelen, aggregeren et cetera. Elles Molendijk, applicatiebeheerder bij gemeente Hoogezand-Sappemeer: "We hebben drie gegevensmakelaars (Makelaarsuites) aan elkaar gekoppeld (2 gemeentelijke en 1 gemeenschappelijke tbv de Belastingsuite). Sommige applicaties zijn gekoppeld aan de gemeentelijke Makelaars en anderen aan de gemeenschappelijke. Dit maakt het een zeer complexe architectuur en een grote diversiteit aan data. Er is geen standaard oplossing om uit al deze bronnen consistente data te krijgen".

Elles Molendijk, applicatiebeheerder, gemeente Hoogezand-Sappemeer

‘De Toolkit Informatievoorziening maakt dit wel voor ons mogelijk. Alle datastromen zijn aan elkaar te koppelen: WMO, Publiekszaken, Werk & Inkomen, Belastingen, et cetera..’

Mogelijke toepassingen met de Toolkit Informatievoorziening 

Je kunt je centrale gegevensmagazijn uitbreiden met betrouwbare en kwalitatief hoogwaardige kern- en plusgegevens. Gewoon om deze raadpleegbaar te maken voor eindgebruikers, of om deze te gebruiken in selecties en analyses. Ook kun je eigen kwaliteitsoverzichten maken die inzicht geven in het mogelijk niet gebruiken van authentieke basisgegevens in uw bedrijfsapplicaties.

Jelmer van der Windt, productmanager PinkRoccade Informatievoorziening

‘Hoe vaak komt het nog voor dat communicatie plaatsvindt vanuit de gemeente naar personen die inmiddels overleden zijn?’

Dat kan voorkomen worden wanneer je over de juiste stuurinformatie beschikt!

Deel via:

‘Veel is mogelijk en dat wordt alleen maar meer!’

Pim Bouwer, Business Analist
Pim Bouwer.png (1)

Ik help je graag verder

+31 (0)6 4670 6776