Direct naar de content
icon search white
2 oktober 2018 - Nieuws

Tijd besparen met kwijtscheldingsaanvragen? Dat kan met de module iKwijtschelding.

In oktober begint het proces kwijtschelding vooraf weer. Hoe gaan jullie daarmee om? Kost het verwerken van een aanvraag (te) veel tijd? En wil je de burger hier eigenlijk niet mee lastig vallen? Wij ontwikkelden samen met gemeenten en samenwerkingsverbanden de module iKwijtschelding. Hiermee handel je de verzoeken tot kwijtschelding eenvoudig en efficiënt af.

Alle informatie – van aanvraag tot het verlenen van de kwijtschelding – staat overzichtelijk in één applicatie. We vertellen je graag meer over de module en zetten alle voordelen voor je op een rij.

Voordelen iKwijtschelding

  • Voor de afhandeling van het verzoek maak je gebruik van de beschikbare gegevens binnen Civision Heffen en Innen.
  • Alle processtappen leiden tot correspondentie, zoals ontvangstbevestiging, verzoek om informatie, afwijzing en uitspraak.
  • Kwijtscheldingsgegevens van voorgaande jaren worden meegenomen.
  • Integratie met het inlichtingenbureau. Zowel jaarlijks voor kwijtschelding vooraf en maandelijks voor kwijtschelding achteraf.
  • Aan de hand van normbedragen en huishoudtype berekent het systeem automatisch of iemand in aanmerking komt en voor welk bedrag.
  • Ook voor het verwerken van een herzieningszaak en administratief beroep tegen een uitspraak.
  • In de werklijst vind je alle openstaande acties. Dit helpt je actief op termijnbewaking te sturen.

    Kostendelersnorm
    Bij de kostendelersnorm telt het aantal huisgenoten mee voor de hoogte van het kwijtscheldingsbedrag. Hoe meer volwassen personen in één huis wonen, hoe lager het inkomen. Met iKwijtschelding zie je alle kostendelers in één overzicht.

Vraag nu een demo aan
Wil je meer weten over de module iKwijtschelding? Neem dan contact met ons op voor een demonstratie. Stuur een e-mail naar jef.deklerk@pinkroccade.nl en hij neemt contact met je op voor het maken van een afspraak.

 

 

Deel via:

‘Door samen te werken zorgen we ervoor dat de dienstverlening naar de burger beter en gemakkelijker gaat.’

Jef de Klerk, Klantmanager Objecten
Jef_de_Klerk.png