Direct naar de content
icon search white
21 juni 2017 - Nieuws

Burger aan het woord: 'Hadden ze het maar eerder verzonnen!'

De PIP is ondertussen bij verschillende gemeenten geïmplementeerd. Maar hoe ervaart de burger de PIP?

Een burger van de gemeente
’s-Hertogenbosch aan het woord!

Ze zit al enkele jaren in het uitkeringstraject. Hierdoor heeft ze een goed beeld van de oude versus de nieuwe situatie. Haar eerste reactie op de PIP was: ‘Hadden ze het maar eerder verzonnen’. De PIP is al jaren beschikbaar, maar pas recentelijk in gebruik door de gemeente ’s-Hertogenbosch.

Met de PIP werk je efficiënter.

"Dit omdat ik via de PIP direct inzicht heb in mijn eigen gegevens en situatie. Hierdoor bel ik minder vaak naar de gemeente. Dat heeft voor zowel mij als de gemeente voordelen! Alle gegevens zijn direct beschikbaar. Voorheen moest ik zoeken naar de juiste jaaropgaven en stroken, nu zijn deze met een paar klikken op de knop direct inzichtelijk. Ik ben nooit meer papieren kwijt"

Eenvoudig in gebruik!

"De PIP is meteen makkelijk in gebruik. Door de simpele inrichting is alles goed en snel vindbaar. Daarnaast is het handig dat ik het e-mailadres en telefoonnummer van mijzelf kan aanpassen. Ik voel me hierdoor actiever betrokken bij mijn situatie. Het is tenslotte ook mijn situatie! Hier heb ik nu meer grip op."

De papierstroom mis je niet!

"Maar het is soms wel handig om zaken op papier te hebben. Dus een optie om te printen is wel zo servicegericht. Mijn gemeente ’s-Hertogenbosch voorziet hierin. Via een USB-stick kan ik de nodige papieren uitprinten bij de gemeente. Dat is wel zo klantvriendelijk!"

En hoe nu verder?

Natuurlijk kunnen dingen altijd beter. Daarom blijven wij aan de PIP werken. “Zo kan het opvragen van de betaaldata makkelijker weergegeven worden. Deze valt nu minder goed op." Dit is aan de gemeente zelf om in te vullen. Jouw gemeente blijft de controle houden en kan zaken bepalen!

Deel via: