Direct naar de content
icon search white
21 maart 2017 - Nieuws

53 incidenten in één klap opgelost

Met de focus op onze nieuwe medewerkers, nieuwe ideeën en events, optimaliseren we de helpdesk. Zo creëren we de helpdesk van de toekomst waar de gebruiker, klanttevredenheid en een korte doorlooptijd centraal staan.

‘Klanttevredenheid vergroten en de doorlooptijd verkorten, daar gaan we voor!’ Een mooi streven van de nieuwe tweedelijns helpdesk medewerkers Harry (23), Eveline (21) en Donna (24). Mona (28) is in februari gestart als nieuwe consultant. Met z’n vieren hebben ze een doel voor ogen: het optimaliseren van de helpdesk en de klant centraal zetten. Dat deze Young Professionals ervoor hebben gekozen om dit bij PinkRoccade Local Government te doen, is naar eigen zeggen een makkelijke keuze geweest. Eveline: ‘Bij PinkRoccade is het mogelijk om de basis te leggen voor je carrière. Je kan je hier op veel vlakken ontwikkelen. Daarnaast is het combineren van meerdere aspecten erg belangrijk voor ons. Werk moet leuk en uitdagend zijn. En op de helpdesk bij PinkRoccade kom je alle aspecten tegen, van productkennis tot klanten en gebruikers naar tevredenheid helpen.’

Incidenten event
Dat het werk uitdagend is, hebben de nieuwe medewerkers meteen al ervaren. Zo organiseerden wij op 23 februari een incidenten event. Tijdens dit event zijn 30 medewerkers, zowel tweedelijns als derdelijns helpdesk, consultants en productontwikkelaars, opgesplitst in 5 teams. Deze teams hebben van 14.00 tot 21.00 uur samen gewerkt en om incidenten op te lossen.

Rob

‘‘Ik had 20 opgeloste incidenten al een hele mooie prestatie gevonden, maar 53 is helemaal boven verwachting! Deze prestatie hebben we gehaald dankzij alle collega’s die zo goed samen hebben gewerkt en natuurlijk de gemeenten die ons wilden helpen.’’

Voor de nieuwe medewerkers een hele ervaring. Niet alleen weten ze nu wat collegialiteit en teamgevoel binnen onze organisatie betekent, maar hebben ze ook veel kennis overgedragen gekregen. ‘En de sushi was natuurlijk ook erg lekker!’, aldus Harry.

Helpdesk van de toekomst
De nieuwe medewerkers zitten niet stil. Samen met hun ‘meer ervaren’ collega’s zijn ze al druk bezig met het optimaliseren van de processen. Donna: ‘Omdat we net nieuw zijn, hebben we veel ideeën. Misschien werkt niet alles, maar geen enkel idee is slecht. Je moet alleen kijken wat wel werkt en wat niet. Door samen te brainstormen en overleggen, hebben we al een selectie gemaakt hoe we de klanttevredenheid willen vergroten en de doorlooptijd willen optimaliseren. De gebruiker staat natuurlijk centraal, want bij hen begint het altijd. En hoe de helpdesk van de toekomst eruit komt te zien? Dat ga je snel merken!'

Deel via: