Direct naar de content
icon search white
1 maart 2018 - Blogs

Plannen in uitvoering

Het jaar zijn we begonnen met een goed plan: onze eigen hero’s journey vol met ambities voor 2018. In mijn vorige blog benoemde ik al concreet de inrichting van ‘Hét Kenniscentrum Publiekszaken’ en de inrichting van ‘Klantgroepen per app’. Ik vind het mooi om te zien dat onze plannen ook werkelijkheid worden! Dit terwijl de waan van de dag op de loer ligt en talloze andere onderwerpen ook de nodige aandacht vragen.

Hét Kenniscentrum Publiekszaken

Zo hebben we de eerste 3 stappen richting hét Kenniscentrum Publiekszaken gezet: (1) iCommunity, (2) aanhaken van expertise van meerdere afdelingen en (3) invoer van "Het gouden ticket". Niets staat ons in de weg om onze dienstverlening aan gemeenten naar een hoger niveau te tillen! Lees voor meer details het artikel over hét Kenniscentrum Publiekszaken.

Klantgroepen per app

Helaas kan ik voor ‘Klantgroepen per app’ nog geen concreet resultaat vertellen. Gelukkig schreef ik in mijn vorige blog “Beide ontwikkelingen zijn eind maart ingericht. Hier mogen jullie ons aan houden!”. Dat geeft ons nog een maandje de tijd en ik ga er persoonlijk voor zorgdragen dat dit plan niet in de spreekwoordelijke lade verdwijnt.

Dat heb ik in de praktijk namelijk al te vaak toch weer zien gebeuren... Gelukkig weet ik inmiddels ook dat hiervoor veelal 2 hoofdredenen zijn: Allereerst dat de waan van de dag aandacht vraagt (en krijgt). En daarnaast dat het implementeren van een goed plan onderschat wordt. Het is een vak apart…

Voldoende aandacht voor de hero’s journey!

Gelukkig weet ik ook de oplossing. Naast dat we dit in de praktijk toepassen. Deel ik deze kennis ook graag met jullie, want ook bij gemeenten zijn er vaak volop plannen (in uitvoering):

  • Blijf structureel aandacht schenken aan het idee;
  • Maak de voortgang vast onderwerp op de agenda van het teamoverleg;
  • Hanteer reële deadlines en verwachtingen;
  • Maak iemand verantwoordelijk voor deze deadlines.

Kortom, in de komende maand hoor je meer over de klantgroepen per app!

Deze blog is gepubliceerd als voorwoord in de digitale nieuwsbrief van PinkRoccade Publiekszaken. De rest van de nieuwsbrief lees je hier.

Deel via: