Direct naar de content
icon search white
10 mei 2019 - Blogs

Een klant 7.792 km hier vandaan…

Jazeker! Onze klant: Openbaar Lichaam Bonaire (OLB) is een klant van ons. Net als veel andere gemeenten in Nederland. Zij gebruiken iSamenleving en CiVision Schuldhulpverlening. Bijzonder! Maar in een wereld waarin alles steeds beter bereikbaar is, kan dit. Ik ging in plaats van met de auto naar de klant, dit keer met het vliegtuig.

Implementatie in Bonaire

Afgelopen periode ging ik naar Bonaire om iSamenleving en CiVision Schuldhulpverlening te implementeren. Het grootste deel was al op afstand in Nederland gerealiseerd. Het was onze taak om duidelijke afspraken te maken over de werkwijze. Om vervolgens de applicatie functioneel in te richten. En daarna opleidingen te geven aan de medewerkers op locatie. Zodat zij precies wisten hoe onze applicaties werken.

iSamenleving on premise

Je zou zeggen: dat kan toch niet! Maar dat kan wel. Dit was een van de randvoorwaarden van OLB. iSamenleving staat lokaal en niet in de Cloud. Daar wilden wij graag aan voldoen. Dus moesten we er naartoe. In goede samenwerking met ICT van OLB is het ons gelukt om alle techniek goed te installeren. De volgende stap was: aan de slag met de acceptatie en productieomgeving. Deze stonden op ons te wachten toen we aankwamen in Bonaire.

Sedula nummer in plaats van een BSN nummer

In Bonaire gebruiken ze een ander soort BSN nummer: Sedula nummer. Dit nummer bestaat uit minder karakters dan onze BSN nummers. Daarom maakten we een speciaal veld aan in iSamenleving voor Bonaire. En omdat OLB een lokale omgeving heeft, hebben andere klanten hier geen last van. We zorgen ervoor dat wij hen dezelfde service als anderen bieden. En dit van een afstandje. Daarom zijn zij 24/7 bereikbaar via een inbelverbinding. Zodat wij snel problemen op kunnen lossen wanneer nodig. Ondanks het tijdsverschil. Maar ik ga natuurlijk met liefde nog een keer op locatie kijken of alles goed gaat. Dat snap je!

Heb je vragen over iSamenleving of CiVision Samenlevingszaken? Laat het mij weten. Ik kijk graag samen naar een oplossing!

Deel via:

‘Ik streef naar tevreden en vrolijke gebruikers na de implementatie van onze producten.’

Diede Janssen, Projectleider
PinkRoccade-_E1A0016 copy - Copy.png

Ik help je graag verder

+31 6 4609 1170