Direct naar de content
icon search white
26 januari 2021 - Blogs

De visie op dienstverlening als basis voor het domeingericht werken

In deze blog vertel ik over één van de vier invalshoeken (De visie op diensteverlening) vanuit waar gemeente kiezen voor een domeingerichte aanpak. 

 

De drie andere invalshoeken waarop gemeente hun keuze vaak baseren zijn:
1. De huidige ICT architectuur
2. De inrichting van een organisatie
3. De cultuur van de organisatie

De beste dienstverlening of de meest efficiënte bedrijfsvoering? 

Wanneer de kwaliteit van dienstverlening als speerpunt wordt gezien binnen de organisatie wordt vaak gekozen om specialisten in te zetten voor het gehele proces. Zowel de intake als het behandelen van het proces wordt uitgevoerd door specialisten binnen het domein. Dit kenmerkt een domeingerichte aanpak. De keuze om gehele processen onder te brengen verhoogt de kwaliteit van dienstverlening maar heeft ook impact op de bedrijfsvoering. De meest efficiënte bedrijfsvoering wordt behaald door processen in verschillende domeinen op dezelfde manier te laten verlopen. De visie op dienstverlening is één van de vier invalshoeken waarop een keuze wordt gebaseerd voor Domeingericht of Zaakgericht.

Online evenement Domeingericht  versus Zaakgericht werken  

Tijdens ons online evenement ga ik dieper in op de keuzes en de andere drie invalshoeken. Ook komen de gemeenten Amersfoort en Urk aan het woord om toelichting te geven vanuit de praktijk. Interesse om deel te nemen? Meld je dan hier aan.

Deel via:

‘Samen met onze klanten de toekomst van iBurgerzaken inkleuren.’

Ward de Laat, Product Manager iBurgerzaken
PR_Ward_de_Laat_6105_AS.png